کد خبر 531814
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان فارس گفت: برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان و حامیان دولت لیست مشترک خواهند داد.

به گزارش مشرق، بهمن حاجات نیا جمعه در یک نشست خبری به تشریخ آخرین وضعیت اصلاح طلبان فارس برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت : برای حضور قوی در انتخابات پیش رو لیست مشترک با حامیان دولت خواهیم داد.
حاجات نیا با اشاره به اینکه آنچه امروز در اولویت قرار دارد انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری است که البته برخی تمایل دارند این حضور کم رنگ باشد تا با استفاده از رای سنتی و حداقلی وارد مجلس شوند.
وی با اعلام اینکه برای حضور گسترده در انتخابات و رسیدن به موفقیت کمیته های هفتگانه و سازمان رای تشکیل شده که به طور دقیق وضعیت را بررسی می کند یاد اور شد : اینک ستاد و تشکلهای دانشجویی ، جوانان، بانوان این شورا نیز فعال هستند.
حاجات نیا با بیان این مطلب که شوراهای اصلاح طلبان در اکثر شهرستانهای فارس تشکیل شده و تنها در دو شهرستان کازرون و آباده نیز به زودی این شورا شکل خواهد گرفت تاکید کرد: شورای اصلاح طلبان فارس متشکل از 17گروه طی دوسال گذشته در تمامی عرصه ها حضور فعال داشته است.
استان فارس دارای 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است. نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه 28 آذرماه 94 آغاز شد و تا پایان روز جمعه چهارم دیماه 94 ادامه داشت.
ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان نیز از روز پنجشنبه 26 آذرماه آغاز شد و در روز چهارشنبه دوم دیماه پایان یافت.
در جریان نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در 15 حوزه انتخابیه فارس، 727 نفر اقدام به ثبت نام کردند که 48 نفر از تعداد کل ثبت نام کنندگان توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند و 25 نفر نیز انصراف دادند.
از مجموع 679 پرونده ارسالی ثبت نام کنندگان به هیات نظارت فارس، صلاحیت 470 نفر از داوطلبان توسط این هیات رد شد یا احراز نگردید.
در جریان نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس، 29 داوطلب اقدام به ثبت نام کردند که 6 نفر انصراف داده، صلاحیت 15 نفر رد و صلاحیت هشت تن تایید شد.
اسامی نهایی نامزدهای تایید شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز21 بهمن ماه اعلام خواهد شد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در روز هفتم اسفند 94 در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس