کد خبر 531692
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

بورس تهران با ادامه مسیر رو به رشد خود در هفته جاری موفق به ثبت رکوردشکنی‌های جدید شد و میانگین بازدهی خود را به 18 درصد نزدیک کرد

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران با ثبت رشد 3.7 درصدی در هفته جاری موفق شد تا بازدهی 17.8 درصدی را نصیب همراهان خود کند و از سایر بازارها جلو بزند.

به این ترتیب خوش بینی های ناشی از بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین صنایع بورسی موجب شد تا با وجود سنگینی سایه مشکلات اقتصاد جهانی و همچنین سقوط قیمت نفت، توجه سرمایه گذاران به بورس تهران جلب شود و بازار سهام بعد از دو سال رکود سنگین، شاهد شادابی و ورود نقدینگی جدید به خود باشد.

رشد قیمت سهام شرکتها و اشتیاق خریداران برای خرید سهم های مختلف موجب شد تا شاخص بورس تهران نیز در 5 روز معاملاتی، رکوردشکنی‌های جدیدی ثبت کند و با رشد 2 هزار و 673 واحدی، از کانال 71 هزار واحد به 73 هزار واحد پرتاب شود.

با رونق گرفتن دوباره بورس که از 15 دی ماه و همزمان با دومین سالگرد ریزش بورس رخ داد،حجم و ارزش معاملات هم رشد قابل توجهی پیدا کرد و میانگین روزانه حجم معاملات که در گذشته به کمتر از 100 میلیون سهم می رسید به بیش از 300 میلیون سهم رسید که این امر به خوبی نشاندهنده سرازیر شدن نقدینگی به بازار سرمایه است.

این در حالی است که ارزش و حجم معاملات با کاهش ناچیزی نسبت به هفته قبل مواجه شد و در مجموع 10 هزار و 291 میلیون سهم به ارزش 20 هزار و 236 میلیارد ریال داد و ستد شد و دفعات معاملات با 4 درصد کاهش به بیش از 613 هزار دفعه رسید.

آمار تعداد خریداران هم نشان می‌دهد که در این هفته تعداد خریداران با افت یک درصدی مواجه شده و به 176 هزار دفعه رسیده است.

از اتفاقات قابل توجه هفته گذشته حرکت سرمایه گذاران از گروه های متاثر از لغو تحریم به سمت سایر گروه ها بود به طوری که سرمایه گذاران از شرکتهای خودرویی و بانکی به سمت گروه های معدنی و فلزی و همچنین پتروشیمی حرکت کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس