«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توضیح وزیر خارجه این کشور درباره پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت به ایران شد.

 به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توضیح وزیر خارجه این کشور درباره پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت به ایران شد.

این سناتور آمریکایی خواستار توضیحاتی از سوی جان کری درباره همزمانی پرداخت این غرامت به ایران با آزادی زندانیان آمریکایی توسط تهران شده است.

وزیر خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود، ایالات متحده برای تسویه بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری خود در یکی از پرونده‌های مفتوح در «دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا» ضمن پرداخت این مبلغ، ۱.۳ میلیون دلار نیز سود پرداخت خواهد کرد.

 یکی از پرونده‌های شکایت ایران از آمریکا در«دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا» که نهادی مرضی الطرفین است و بر اساس بیانیه های الجزایر تاسیس شده است ، موضوع قراردادی در قبل از انقلاب اسلامی است که به موجب آن واشنگتن موظف به پرداخت تسلیحات به ایران به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار شده است.

اد رویس در نامه‌ای به جان کری از اینکه دولت آمریکا برای آزادی زندانیان به ایران رشوه پرداخت کرده باشد ابراز نگرانی کرده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس