کد خبر 531220
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

وزیر صنعت و تجارت روسیه که به قاهره سفر کرده است در دیدار با مقامات مصری ۱۵ سند همکاری مشترک بین دو کشور را امضا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری مصر، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه روز گذشته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار طارق قابیل وزیر صنعت و تجارت مصر و سفیر روسیه در قاهره نیز حضور داشتند و طرفین به بررسی راهکارهای تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور و افزایش سرمایه گذاری های روسیه در مصر به خصوص در بخش توسعه منطقه کانال سوئز پرداختند.

مانتوروف همچنین امضای توافقنامه ای برای صادرات 4 هواپیمای سوخو به شرکت های مصری به صورت لیزینگ به منظور استفاده در بخش حمل و نقل داخلی را اعلام کرد و گفت که مذاکرات برای خرید 6 هواپیمای دیگر ادامه دارد.

طارق قابیل نیز اظهار داشت که توافق بر سر تاسیس منطقه صنعتی روسیه در شرق پورسعید به مساحت 2 میلیون متر مربع و نیز اختصاص زمین هایی برای اجرای پروژه های بخش خصوصی صورت گرفت.

وی همچنین امضای 15 پروتکل همکاری مشترک را اعلام کرد و گفت که این پروتکل ها شامل درخواست مصر از روسیه برای اعطای تسهیلات اعتباری در زمینه واردات گندم است.

از سوی دیگر اشرف سالمان وزیر سرمایه گذاری مصر از طرف روسی برای مشارکت در بازسازی شرکت های بخش دولتی و نوسازی تمامی شرکت هایی که روسیه از دهه شصت در تاسیس آنها مشارکت داشته است از جمله شرکت «آهن و فولاد» دعوت کرد.

مخالفت باشگاه الاهلی با درخواست السیسی برای گفت وگو

انجمن تماشاچیان باشگاه الاهلی معروف به «التراس اهلاوی» دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای گفت وگو و مشارکت 10 عضو آن در کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره کشتار استادیوم پورسعید را رد کرد.

کشتار استادیوم پورسعید در تاریخ 1 فوریه 2012 در زمان حکومت شورای نظامی مصر به وقوع پیوست و طی آن 72 نفر از طرفداران و اعضای باشگاه الاهلی کشته شدند.

در همین رابطه التراس اهلاوی صبح امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای که در صفحه فیس بوک آن قرار گرفت، ضمن رد دعوت السیسی برای گفت وگو، شرط گفت وگو را بازگرداندن حقوق به صاحبانش و اجرای تحقیقات از همه طرف ها از جمله رهبران امنیتی دانست.

کشته شدن 2 تروریست و زخمی شدن 3 نیروی پلیس در جنوب قاهره

یک منبع امنیتی مصر در اداره امنیت قاهره امروز چهارشنبه از کشته شدن 2 تروریست و زخمی شدن 3 نفر از نیروهای پلیس در جریان بازداشت یک باند تروریستی در منطقه حدائق المعادی در جنوب قاهره خبر داد.

این منبع گفت که در جریان بازداشت این باند تروریستی در منطقه حدائق المعادی، تبادل تیراندازی بین دو طرف صورت گرفت و نیروهای پلیس توانستند 2 تن از تروریست ها را به قتل برسانند و همچنین 3 نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس 3 خیابان در حدائق المعادی را مسدود کرده و تروریست ها را محاصره کردند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس