پسر کوچکی که رو به آسمان کرد و در حالی که تماشای تلویزیون در ایالتش، در روستایش حرام است، آرزو کرد یک روز پیراهن لیونل مسی را بر تن کند.

نامه‌ای برای مرتضی احمدیگروه ورزشی مشرق - وقتی کیسه نایلون راه راه آبی و سفید را بر تن کرد و روی آن نوشت "لیونل مسی" شاید هرگز باور نداشت که یک روز جهانی خواهد شد، به لطف مرتضی احمدی کودک افغانستانی، یونیسف و پرواز قطری بار دیگر به تیتر اول اخبار بازگشتند و سفیر اسپانیا در افغانستان در عکس‌های خود خیره به دور با حالتی بشردوستانه ایستاد و معروف شد، رابط‌هایی که به لطف مرتضی ویزای اسپانیا گرفتند و مدیر استادیومی که در حاشیه حضور خبرنگاران اسپانیایی و چینی قول ترمیم استادیوم کابل را گرفت. این وسط شاید فقط مرتضی احمدی بود که به آرزویش نرسید. پسر بی سواد و کوچکی که معلوم نشد چه کسی نام مسی را پشت نایلون آبی و سفید روی تنش نوشت، چه کسی عکسش را ارسال کرد و چه کسی جملات از قبل حفظ شده او را برایش نوشته و دیکته کرد.

البته سناریو می‌تواند تا این حد بدبینانه نباشد، پسر کوچکی که رو به آسمان کرد و در حالی که تماشای تلویزیون در ایالتش، در روستایش حرام است، آرزو کرد یک روز پیراهن لیونل مسی را بر تن کند، آن وقت چشمانش را بست و این طور تصور کرد که نایلون بر تن کرده، همان پیراهن آلبی سلسته است و این هم همان پیراهن لیونل مسی است که بر تن دارد.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

روی پیراهن مرتضی احمدی نام دو سازمان و حامی مالی بزرگ و تاثیرگذار حک شده، یونیسف و پرواز قطری که البته چند صباحی است جای «بنیاد قطر» را بگیرد. همان بنیادی که به صورت رسمی حمایت مالی از القاعده را بر عهده داشت و در مورد اتهام وارد شده از سوی باشگاه بارسلونا توان دفاع از خود را نداشت و کنار کشید تا جای خالیش را همکار و شریک و همراه دیگری به نام پرواز قطری پر کند.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

یونیسف دیگر حامی بارسلونا که البته این بارسلونا است که از آن حمایت معنوی می‌کند، سازمانی که باید قبل از آن دوستان افغانستانی که با حاتلی عاشقانه نایلون معروف را دوباره بر تن مرتضی می‌کنند، پیش قدم شود، سازمانی که قرار است اجازه ندهد تعداد مرتضی احمدی‌ها در افغانستان افزایش پیدا کند و البته تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است و بودجه‌های نجومی یونیسف که یکی از ده ها منبعش ۱۵ درصد از فروش کارخانجات تولید اسلحه است، معمولا هرگز به مرتضی احمدی ها نمی‌رسد.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

حالا البته مرتضی احمدی خوشبخت شده، او یک پیراهن بارسلونا دارد، یک پیراهن اصل از آنها که تولید چین است اما از نوع درجه یک سفارش آمریکا نه درجه سه سفارش نمایندگی‌های رسمی دبی و درجه چهارم نمایندگی‌های غیر رسمی تهران و کابل.

ماری – آن بالدوین نویسنده گزارش معروف دلتا و پرواز قطری حامیان تروریسم، به تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۵ هنوز هم از سوی کمپانی برندینگ و تولید محتوای MRO تحت لیسانس اداره رسانه‌های تل آویو، تحت فشار است. در آن گزارش با سند و مدرک مشخص شد که پرواز قطری بیهوده از سوی مدیران شرکت هوایی دلتا به حمایت از تروریسم بین الملل متهم نشده و صدها بسته و مخزن پلمپ شده اسلحه تنها راه رسیدن به طالبان و القاعده را در شکم هواپیماهای قطری می‌دیدند.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

و اکنون همین کمپانی آرزوی دست پخت خود، مرتضی احمدی را برآورده می‌کند تا به عنوان حاملی مالی شماره یک حقوق بشر روی پیراهن باشگاه پر هوادار دنیا، بارسلونا رویت شود، مشهورتر شود، بلیت بیشتری بفروشد و همچنان سهم بیشتری در مدیریت جهانی در کنار اربابان اصلی خود ایفا کند. در این میان رقبایی چون پرواز الاتحاد و امارات نیز در خوش رقصی و خوش خدمتی چیزی کم نمی‌گذارند و آنها نیز به اندازه بضاعت خود در خدمت شیوخ و تصمیم گیرندگان اصلی این بازی هستند.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

وقتی یونیسف وام ۴۰ میلیون یورویی به بنیاد به ظاهر خیریه طیر نظر آل سعود پرداخت می‌کرد، وقتی International Islamic Relief Organization (IIRO) با بیش از ۲۰ شعبه رسمی در سراسر جهان و بیش از ۱۰۰ دفتر اداری تحت کنترل سفارتخانه‌های عربستان با وام یونیسف چرخ شوم خود می‌چرخاند، باید هم با مرتضی احمدی‌ها برایشان تبلیغ شود و سرپوشی کاملا انسانی و بشردوستانه روی کثیفی‌های اناری رنگ قطر و آبی رنگ یونیسف و آبی و اناری رنگ مدیران بارسلونا کشید.

نامه‌ای برای مرتضی احمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ali ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ترجمه ماشینی.یعنی یکیرونداشتین براتون ترجمه کنه.افتضاح
  • محمد ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ماهیت مطلبتان خوب بود اما نگارشش افتضاح بود
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    نگارش و ویرایش مطلب افتضاححححححححححححححح بابا مطلب رسانه ای باید ساده و روان باشه. یه بار خودتون خوندین چی نوشتین؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    نقاب ریا همه جا هست خداکند که شکسته شود نقاب ریا......مشرق عزیز تا بوده همین بوده و همون روایت آب گل آلود و ماهیگیری بعضی...
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حالا یه مطلب یه کم ادبی نوشته میشه یه ذره باید انرژی بذاری تا بفهمیش میشه افتضاح؟
  • سید دکتر محمود ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اگه قول بدید نظراتم رو سانسور نکنید حاضرم بطور افتخاری ترجمه هایتان را انجام بدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس