کد خبر 530918
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران از مردم برای شناسایی چهار مجرم سابقه به اتهام راهزنی و سرقت از منزل تحت پوشش مامور(مامور نما) درخواست یاری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در بامداد 12 آبان ماه 1394 راننده یک دستگاه کامیون با مراجعه به کلانتری 170 کهریزک اعلام کرد که توسط چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مورد ربایش قرار گرفته و همزمان با سرقت کامیون وی تعداد شش گاو شیری را نیز به سرقت بردند.

براساس این گزارش پرونده مقدماتی با موضوع 'سرقت به عنف محموله' تشکیل و بنا به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، این پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


مالباخته در اظهاراتش با اشاره به اینکه روز دوشنبه 11 ابانماه امسال با شش گاو به ارزش 370 میلیون ریال در داخل کامیون از آمل به قصد اراک در حال رانندگی بوده است، گفت: ساعت شش بعدازظهر همانروز در ابتدای ورودی اتوبان تهران- ساوه برای بازدید چرخ های کامیون توقف کردم.


وی ادامه داد: در همین زمان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ به همراه چهار نفر سرنشین در کنار من توقف کرد که به ناگاه یک گونی بر روی سرم کشیدند و به زور داخل خودرو پراید مرا انداختند.


راننده کامیون افزود: پس از چند ساعت در کنار اتوبان من را پیاده کردند و یک از سارقان مدعی شد که کامیون را در ادامه این مسیر رها خواهند کرد.
وی گفت: به همین منظور چند کیلومتر راه رفتم تا اینکه کامیون را پیدا کردم اما شش رأس گاو سرقت شده بود.


بر اساس این گزارش کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر رویت چهره یکی از سارقان اقدام به چهره نگاری و شناسایی وی کردند.
در نهایت موفق به شناسایی مجرمی سابقه دار به نام بهزاد . ر ( 30 ساله ) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت منزل، حمل و نگهداری سلاح گرم و دیگر موارد مجرمانه بارها دستگیر و روانه زندان شده بود و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی استان گیلان قرار داشت.


با شناسایی هویت یکی از سارقین ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به کشف مخفیگاه بهزاد در شهرستان واوان شده ، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در 21 دی ماه وی را دستگیر کردند.


بهزاد پس از دستگیری و مواجه حضوری با مالباخته به صراحت به ربایش مالباخته و سرقت شش رأس گاو اعتراف کرد و گفت: روز سرقت ، به همراه سه نفر از دوستانم برای خرید یک دستگاه خودرو پژو 405 به تهران آمده اما ماشینی خریداری نکردم ؛ در هنگام بازگشت در اتوبان آزادگان، متوجه کامیون حامل 6 رأس گاو شدیم.
وی افزود: براساس تصمیم هر چهار نفر کامیون را تعقیب کرده و در یک موقعیت مناسب راننده کامیون را به همراه محموله کامیون به سرقت بردیم.


این سارق حرفه ای در ادامه گفت: دو نفر راننده کامیون را با خودشان بردند تا رهایش کنند من نیز پس از انتقال هر شش راس گاو به باغ یکی از دوستان، پس از مدتی همه آنها را به قیمت 120 میلیون ریال فروختم.


براساس این گزارش با شناسایی و بررسی سوابق احد.الف(33 ساله)، مجید.غ (31 ساله) و رامین.ز (23 ساله) مشخص شد که مجرمین سابقه دار بوده و در زمینه ارتکاب به جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شدند.
با شناسایی مخفیگاه این سه متهم، در سه عملیات مشترک و همزمان در مخفیگاه های خود در شهرستان واوان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
براساس این گزارش، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهمان، موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به فرد ناشناسی شدند که با بررسی مشخص شد متعلق به شخصی است که منزلش در بهمن ماه امسال توسط مأمورنما به همراه ربایش وی مورد سرقت قرار قرار گرفته است.


در ادامه این گزارش آمده است مالباخته به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و متهمان را نیز مورد شناسایی قرار داد.
مالباخته در اظهاراتش گفت: صبح روز دوشنبه در خانه خود در منطقه صالح آباد شهرستان اسلامشهر در حال استراحت بودم که ناگهان در خانه شکسته شد و چند نفر که یکی از آنها، یک قبضه اسلحه کمری در دست داشت، وارد خانه شدند و با ادعای اینکه مامور مبارزه با موادمخدر هستند اقدام به بازرسی خانه کردند.
وی با اشاره به اینکه این افراد با ضرب و شتم و به زور وی را به داخل صندوق عقب ماشین انداختند، گفت: پس از حرکت خودرو و چند ساعت گروگانگیری، آنها برای آزادی من درخواست پول کردند که تازه متوجه شدم آنها مامور نیستند.


مالباخته ادامه داد: آنان من و خانواده ام را تهدید کردند که باید مبلغ 200 میلیون ریال به آنان پرداخت کنیم که در نهایت با برداشت مبلغ 130 میلیون ریال از محل حساب عابر بانک مرا در داخل اتوبان تهران – قم با چشمان بسته رها کردند.


وی افزود: پس از رهایی و حرکت به سمت جلوتر متوجه شدم خودروی من در کنار توبان رها کردند و زمانیکه به خانه بازگشتم ، متوجه شدم مبلغ 120 میلیون ریال وجه نقد به همراه وسایل خانه از قبیل تلویزیون را نیز به سرقت برده اند.


معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب به جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، تنوع در شیوه و شگرد انجام سرقت ها ( زورگیری ، اخاذی ، سرقت های تحت پوشش مأمور و ... ) و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان و شکات و مالباختگان پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر چهار متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.


سرهنگ کارآگاه داود فـرد تصریح کرد: از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


پلیس: این مامور نماها را شناسایی کنید +عکس

پلیس: این مامور نماها را شناسایی کنید +عکس

پلیس: این مامور نماها را شناسایی کنید +عکس

پلیس: این مامور نماها را شناسایی کنید +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فرهاد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    شناسایی کار نیروی انتظامی است. اگر نیروی انتظامی به پرسنل خود کارتهای شناسایی مشخص بدهد (البته بدون آنکه بشود در آن تقلب کرد) و این ماموران کارتها را بر سینه خود نصب کنند، شاید کمتر شاهد این قبیل مسائل باشیم. اصلاٌ مگر کسی جرات میکند از ماموران نیروی انتظامی (و یا راهنمایی رانندگی) کارت شناسایی طلب کند؟ یعنی هیچکس جرات این کار را ندارد. چرا که در صورت اقدام به درخواست کارت شناسایی از مامور نیروی انتظامی (حتی یک سرباز نیروی انتظامی) کارش با اخیه کشیده خواهد شد و شاید مورد ضرب و شتم شدید نیز قرار بگیرد (خود بارها و بارها در همین تهران شاهد چنین مناظر اسفناکی بوده ام) . پس برای نیروی انتظامی بهتر است که کارتهایی فلزی و یا مشابه آن و غیرقابل جعل برای همه ماموران خود اعم از سرباز و سردار و سرتیپ چاپ کند که ایشان این کارتها را به سینه بیاویزند تاوجه مشخص ماموران تقلبی (که کم هم نیستند و واقعاً غیرقابل تشخیصند) و ماموران فداکار و واقعی باشند. در میدان حسن آباد تهران لباسهای نظامی در تمام رسته ها و درجات مربوطه به آن و آرمها و اتیکتهای مختلف را میفروشند. مجرم با خرید یک دست لباس و یک جفت پوتین و تعدادی درجه و آرم در لباس مامورین و نظامیان چهره نمایی خواهد کرد و به سادگی از آن سوء استفاده نموده و به اهداف شوم خود دست می یابد. لذا در صورت چاپ کارتهای شناسایی غیرقابل تقلب که بر سینه آویخته شود (نه در جیب و کیف پول ماموران) دیگر شاهد این قبیل آگهیهای شناسایی نخواهیم بود. این وسط میماند مامورانی که بنا به ضرورت باید با لباس شخصی انجام وظیفه کنند که برای آنها هم راه حلی دارم که اگر بخواهید ارائه مینمایم. ارادتمند شما فرهاد
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    دوخط اول نوشته هات رو خوندم .. منظوراز شناسایی اینه که اگر ازتون سرقت کردن بیایید بگید که به پروندتون رسیدگی کنن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس