در شب تساوی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر ایران، فوزیل موسی‌اف پس از 2 هزار و 400 دقیقه بازی در فوتبال ایران موفق به گلزنی شد که ثبت این رقم در نوع خود جالب‌توجه بود.

گلزنی موسی‌اف بعد از 2 هزار و 400 دقیقه در فوتبال ایرانگروه ورزشی مشرق - در دیدار بزرگ و جذاب پرسپولیس و سپاهان یک خارجی جرقه اول بازی زیبای پرسپولیس‌ و سپاهان را روشن کرد. فوزیل موسی‌اف ازبکستانی در دقیقه 10 روی یک ضربه کرنر تمام مدافعان و گلر پرسپولیس‌ را مات کرد در حالی که چندان هم بلندقامت نیست.

ضربه سر فوزیل در شرایطی به گل اول بازی تبدیل شد که این بازیکن طی فصل اخیر گلی نزده بود.

* گلزنی در بازی سی‌ام
بررسی عملکرد فضیل در لیگ برتر ایران نشان می‌دهد که این هافبک دفاعی ملی‌پوش ازبکستانی فصل قبل با پیراهن سپاهان 13 بازی انجام داد. موسی‌اف که در میانه راه به زردپوشان اصفهانی پیوست 1168 دقیقه بازی کرد اما گلی به ثمر نرساند.

 این بازیکن که خصوصیات تدافعی‌اش به مراتب بیشتر از خواص هجومی‌اش می‌باشد، این فصل هم تا قبل از بازی روز گذشته در 16 دیدار پیراهن سپاهان را پوشید در شرایطی که 14 مرتبه وارد ترکیب اصلی این تیم شد. جالب این‌که فضیل طی 1222 دقیقه تلاشش در فصل جاری هم گل نزده بود.

با این حال در دقیقه 10 بازی با پرسپولیس‌ طلسم این بازیکن ازبک در مصاف با گلر ازبکستانی قرمزها شکست. د رواقع موسی‌اف پس از 2 هزار و 400 دقیقه بازی در فوتبال ایران موفق به گلزنی شد که ثبت این رقم در نوع خود جالب‌توجه بود.

* تقابل‌های موسی‌اف و لوبانف در ازبکستان
به گزارش مشرق، تقابل فوزیل موسی‌اف هافبک سپاهان و الکساندر لوبانف هم در نوع خود جالب بود. این دو ازبکستانی پیش از حضور در ایران نیز برابر یکدیگر قرار گرفته بودند.

سال 2014 در ایستگاه هفتم لیگ برتر ازبکستان لوبانف 90 دقیقه گلر پاختاکور بود و در مقابل فوزیل فقط 27 دقیقه برای لکوموتیو بازی کرد. شنبه 13 اردیبهشت سال 93 جدال این دو ازبک امروز فوتبال ما فقط 27 دقیقه به طول انجامید چون موسی‌اف به خاطر مصدومیت تعویضی زودهنگام داشت.

البته این دو در دیدار برگشت لکوموتیو و پاختاکور (هفته 20) هم مقابل یکدیگر قرار گرفتند. سه‌شنبه 29 مهر 93 تیم برتر میدان پاختاکور بود که 90 دقیقه از لوبانوف استفاده کرد و 3 بر 1 نتیجه را به سود خود ثبت کرد. یک سال 3 ماه و 13 روز موسی‌اف در ترکیب اصلی لکوموتیو حضور داشت اما در دقیقه 55 جای خود را به تاجی‌اف داد.

به هر تقدیر این آخرین تقابل ازبک‌های زرد و قرمز فوتبال ما در آن سوی مرزها بود. ازبک‌های امروز پرسپولیس‌ و سپاهان در سال 2013 یک تقابل تماشایی در بازی بزرگ پاختاکور و بنیادکار داشتند.

در ایستگاه 12 لیگ ازبک‌ها پاختاکور با وجود استفاده از لوبانف 2 گل از بنیادکار رقیب سنتی‌اش خورد. یکشنبه 29 تیرماه سال 1392 بنیادکار 58 دقیقه از موسی‌اف استفاده کرد.

روز گذشته فرصت مناسبی برای لوبانف بود تا شکست خود در داربی دو سال پیش تاشکند را با درخشش برابر فوزیل تلافی کند و فرصتی که زمینه آن با شوت تماشایی کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 74 فراهم کرد. اما در نهایت سهم فوزل و الکساندر از بازی بزرگ ایستگاه 18 تهران یک امتیاز بود و بس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس