کد خبر 529820
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

بشار الجعفری به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو ضمن واکنش نشان دادن به انفجارهای نزدیکی حرم حضرت زینب(ع) از تلاش مخالفان برای شکست مذاکرات خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، بشار الجعفری رئیس تیم مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو گفت: انفجارهای جنوب دمشق که امروز رخ داد نشانه ارتباط میان مخالفان و تروریسم است.

وی افزود: مخالفان باید بدون پیش شرط به ژنو می آمدند. تاکنون فهرست نهایی و روشنی از اسامی شرکت کنندگان وابسته به مخالفان ارائه نشده است.

رئیس تیم مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو بیان کرد: هیئت مخالفان تشکیل شده در نشست ریاض به دنبال این است که خود را نماینده انحصاری مخالفان معرفی کند. نماینده سازمان ملل در سوریه مختص تشکیل هیئت های مخالفان است.

بشار الجعفری تاکید کرد: مذاکرات در ژنو بدون دخالت خارجی و پیش شرط خواهد بود. مبارزه با تروریسم و روند سیاسی بخشی از گفتگو با طیف های مخالفان است. مخالفان خواسته های خارجی را دنبال می کنند و قبل از مذاکرات پیش شرط گذاشته اند. کسانی که به دنبال پیش شرط هستند در واقع به دنبال مانع تراشی در مسیر مذاکرات و شکست آن هستند.

وی افزود: گروه های تروریستی نیز در قالب هیئت مخالفان نشات گرفته از نشست ریاض حضور دارند.

الجعفری تاکید کرد: راهکار سیاسی بدون پایبندی و تعهد به اقدام جدی برای تحقق منافع ملت سوریه میسر نمی شود. مخالفان اگر در توقف خونریزی جدی هستند باید بدون پیش شرط در مذاکرات ژنو و گفتگوهای سوری-سوری مشارکت کنند. ما از روز نخست به دنبال مذاکره بوده ایم و این نشانه جدیت دولت سوریه بر عکس طرف دیگر است.

وی در ادامه افزود: سعودی ها و اردن حامیان تروریسم در سوریه هستند. گفتگوی سوری-سوری در ژنو اولویت دولت برای مبارزه با تروریسم و حل بحران انسانی است. سازمان ملل از دولت انتقالی نمی گوید بلکه از حکومت مشروع و ضرورت توافق میان سوری ها درباره هر موضوعی سخن می گوید.

الجعفری تاکید کرد: دولت سوریه با هزاران تروریست که از نقاط مختلف دنیا به سوریه می آیند روبرو است. مقامات ترکیه برخی از افسران را هم اکنون به دلیل توقیف محموله های سلاح از آنکارا به افراد مسلح در سوریه محاکمه می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس