کد خبر 529094
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» در واکنش به درخواست سایر گروه‌های تروریستی مبنی بر اعلام جدایی این گروه از «القاعده» تأکید کردند که از این گروه جدا نخواهند شد و حاضر نیستند این امتیاز را به «جیش الفتح» اعطا کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با دعوت‌های متعدد برای اتحاد گروه‌های مختلف تروریستی در شمال سوریه، گروهک «جبهه النصره» اعلام کرد که از «القاعده» به هیچ وجه جدا نمی‌شود.

النصره همچنین تأکید کرد که نمی‌تواند این امتیاز را به ائتلاف «جیش الفتح» در «ادلب» بدهد؛ ائتلافی که این مسئله را شرط متحد کردن گروه‌های مسلح در شمال سوریه عنوان کرده بود.

روزنامه دولتی «الوطن» سوریه گزارش داد که این اقدام النصره سبب تنش در مواضع و نوعی «جدایی» در میان عناصر ائتلاف جیش الفتح شده است که شاید بنیان آن از هم بپاشد.

ائتلاف جیش الفتح 24 مارس 2015 (4 فروردین 1394) برای اشغال مناطق وسیعتری از شمال غرب سوریه و با حمایت ترکیه، عربستان و قطر شکل گرفت و مهم‌ترین دستاورد آن، اشغال استان ادلب بود.

این ائتلاف شامل گروه‌های «جبهة النصره»، «احرار الشام»، «صقور الشام»، «جند الأقصى»، «فیلق الشام»، «لواء الحق فی ریف إدلب»، «جیش السنة» و «أجناد الشام» است.

یک منبع نزدیک به گروهک «أحرار الشام» نیز خبر داد که این گروه درخواست «أبو محمد الجولانی» سرکرده اصلی النصره مبنی بر تشکیل گروه جهادی جدید که شامل عناصر الفتح هم باشد را رد کرده است.

به گفته این منبع، احرار الشام اعلام کرده است در صورتی می‌پذیرد که با النصره متحد شود که این گروه ارتباط خود را با القاعده قطع کند.

جولانی نیز در واکنش به این مسئله گفته است، وی صدور بیانیه‌ای را می‌پذیرد که نشان می‌دهد النصره به هیچ طرف خارجی وابسته نیست ولی احرار الشام اکتفا کردن به این مسئله را رد کرده است.

به گزارش الوطن، برخی از شخصیت‌های مستقل معارضان که نام خود را «مجلس شورى أهل العلم» نهاده‌اند خواستار نشستی شدند که همه گروه‌های مسلح شمال سوریه در آن حضور داشته باشند و از این طریق با هم متحد شوند.

این شخصیت‌ها همچنین شرط گذاشتند که هر کس این طرح را نقض یا در مسیر آن کارشکنی کند در رسانه‌‌ها رسوا و به حاشیه رانده شود.

منبع نزدیک به احرار الشام همچنین تأکید کرد که النصره از بیم جدا شدن «مجاهدان خارجی» نمی‌تواند از القاعده جدا شود؛ زیرا این عناصر بیشترین حضور را در این گروه دارند.

تلاش و تکاپوی گروه‌های تروریستی در شمال و شمال غرب سوریه پس از شکست‌های متعددی است که این گروه‌ها از حدود چهار ماه پیش در جبهه‌های حلب،‌ ریف حلب، لاذقیه، ریف لاذقیه و بخش‌هایی از شمال ادلب متحمل شده‌اند و آینده خود را در خطر می‌بینند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    1 0
    انقدر به هم بچسبید تا جونتون دراد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس