کد خبر 528900
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه ، تفاهم نامه همکاری فيمابین میان شرکت سانوفی_ بزرگترین شرکت دارویی اروپا_ و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران امضاء شد.

به گزارش مشرق، آقای ونبرگ رئیس هیات مدیره شرکت سانوفی همزمان با امضای تفاهمنامه با دکتر دیناروند- ریاست سازمان غذا ودارو -که شامگاه پنجشنبه درحضور دکترروحانی وسایرمقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران وفرانسه امضاشد اظهارداشت:بدون تردید همزمان با رفع تحریم ها برعلیه ایران، فصل نوینی درروابط ایران و فرانسه آغازشده است.

وی افزود:شرکت سانوفی با حضور بلند مدت خود در ایران به عنوان بزرگترین شرکت دارویی چند مليتی در این کشور، متعهد به ارائه راه حل های نوآورانه و نیز راهکارهای درمانی جدید خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد:همزمان با اجرای این تفاهمنامه، گام هایی درراستای تقویت جایگاه شرکت سانوفی وهمچنین تقویت همکاری های صنعتی آتی ازسوی این کشور در ایران برداشته خواهد شد.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت سانوفی ؛همکاری های بالقوه اين تفاهم نامه شامل سه بخش می باشد.نخست اینکه سانوفی در جستجوی راههایی است تا ازاین طریق بتواند مشارکت کنونی خود با تولیدکنندگان داخلی ایرانی را گسترش داده و از این طریق بتواند تجربه های خود در زمینه استانداردهای کیفی صنعت دارویی ، تکنولوژی و دانش تولید داروهای بیماری های مزمن و غیرواگیردار با کیفیت بالا را در اختیار تولیدکنندگان بنام و معتبر ایرانی قرار دهد.
ونبرگ تصریح کرد: دوم اینکه سانوفی در نظر دارد در پروژه های پیشگیری و کنترل برخی از بیماریهای مزمن و غیر واگیردار و نیز مدیریت  ریسک فاکتورهای مرتبط با این بیماری ها به خصوص بیماری دیابت با وزارت بهداشت ایران همکاری جدی ودایمی نماید.
به گفته رئیس هیات مدیره سانوفی ،بخش سوم این تفاهم نامه نیز در خصوص ارزیابی همکاری های آتی در جهت پیشبرد امکانات ثبت و مطالعات دقیق و معتبر اپیدمیولوژیک می باشد.
وی خاطرنشان کرد :طرفین این تفاهم نامه معتقدند که در نظر گرفتن موارد مذکور برای سیاست گذاران بهداشت و درمان در ایجاد سیاست های تاثیرگذار در بخش درمان الزامی است. بنابراین سانوفی راههای همکاری با جامعه علمی ایران در این زمینه ها را بررسی کرده تا از این طریق بتواند دانش گسترده خود را در زمینه ثبت و مطالعات اپیدمیولوژیک در سطح ملی و بین المللی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.
ونبرگ گفت: هدف عمده این همکاریها بهبود مدیریت بیماری های مزمن و غیر واگیردار از جمله دیابت، بیماری های قلبی، ام اس و بیماری های خاص می باشد.حال آنکه کلیه ارزیابی ها منطبق با قوانین اجرایی از جمله قوانین مربوط به محدودیت های مبادلات بازرگانی خواهد بود.
گفتنی است شرکت سانوفی از سال  2006 با تأسیس دفتر نمایندگی درایران به طوررسمی فعالیت هایش را آغاز کرد. همچنین  از سال 2009 درپی همکاری با شرکای کلیدی ایرانی در زمینه تولید برخی از محصولات دارویی اصلی و مهم این شرکت و نیز انتقال دانش و تکنولوژی، حضور خود را در این صنعت گسترش داد. در نتیجه امروز بیش از 55درصد فروش سانوفی در ایران به محصولات تولید داخل اختصاص دارد.

منبع: طبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    احیانا شرکت سانوفی اونتیس همون شرکت متعلق به جناب جنایتکار لوران فابیوس یهودی نیست که خونهای آلوده رو به ایران غالب کرد؟؟؟!!!!.....یعنی از این همه سواد و حافظه تاریخی و عبرت آموزی وغیرت مشاوران رییس جمهور و وزیر بهداشت کک مک زدم!!!!!!!.....اروپا این همه شرکت داروییه معتبر و بزرگ مثل مرک و نووارتیس و روش و....داره,اونوقت حتما باید با این شرکت بدسابقه ی کثیف قرارداد ببندن؟؟؟؟!!!!......منتظر بیماریهای وارداتیه جدید از فرانسه باشید!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس