کد خبر 52825
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹

يكي از سركردگان منافقين از سازمان ملل خواست تا از كمپ اشرف محافظت به عمل آيد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاري رويترز نوشت: "مريم رجوي " در گردهمايي در خارج از پاريس از سازمان ملل خواست تا از كمپ اشرف محافظت به عمل آيد.

وي پس از آن خواستار حفاظت كمپ اشرف توسط سازمان ملل شد كه ساكنان آن در هشتم آوريل با نيروهاي ارتش عراق درگير شده و سه نفر از منافقين كشته شدند.

رجوي همچنين گفت: نيروهاي مسلح عراق بايد كمپ اشرف را ترك كنند و تحقيقي بي طرف در خصوص حادثه هشتم آوريل آغاز شود.

اين سركرده منافقين افزود: اي امر واقعا براي سازمان ملل مهم است كه محافظت از كمپ اشرف را بر عهده بگيرد.

پس از حادثه كمپ اشرف آمريكا جابجايي اين كمپ را داده بود تا كشور ديگري براي ساكنان اين كمپ در نظر گرفته شود.

در جمع منافقيني كه خارج از پاريس تجمع كرده بودند "رودي جولياني " شهردار سابق نيويورك نيز حضور داشت كه گفته است ساكنين اشرف بايد به آمريكا و اروپا بيايند يعني جاييكه امن است.

دولت عراق اخيرا بر ضرورت اخراج عناصر گروهك تروريستي منافقين از اين كشور و بسته شدن اين اردوگاه به طور كامل تاكيد كرده است. بغداد علت اين امر را دست داشتن اعضاي اين گروهك در جنايات عليه مردم عراق در دوره رژيم سابق و قرار گرفتن آن در ليست سازمان‌هاي تروريستي از سوي دولت عراق و سازمان‌هاي بين‌المللي اعلام كرده است.

اين در حالي است كه دولت آمريكا اخيرا طرحي را براي اسكان موقت ساكنان اشرف در عراق تا زماني كه تمام آنها به يك كشور سوم انتقال يابند ارائه كرده است و حتي تلاش دارد تا نام گروهك منافقين را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف كند و به فعاليت آن بار ديگر مشروعيت ببخشد.

گروهك تروريستي منافقين اوايل دهه 1980 با حمايت آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي در عراق مستقر شد و علاوه بر ترور صدها نفر از مسئولان و مردم ايران، در عمليات سركوب مردم عراق با رژيم بعث صدام همكاري كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس