ملی پوشان بسکتبال ایران در راه مسابقات انتخابی بین قاره‌ای المپیک با مکزیک و یونان همگروه شدند.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال کشورمان در قرعه کشی مسابقات بین قاره‌ای انتخابی المپیک که شب گذشته برگزار شد، با تیم‌های یونان و کرواسی همگروه شد و باید در شهر تورین ایتالیا به مصاف حریفان خود برود. نگاهی به قرعه کشی انجام شده حکایت از راه سخت بلندقامتان کشورمان برای دریافت بلیت المپیک ریو دارد. تیم ملی کشورمان در گروه یکی از تیم‌های قدرتمند اروپا و جهان یعنی یونان قرار گرفته و مکزیک هم در آمریکای جنوبی از تیم های خوب این قاره به حساب می‌آید.

*یونان؛ دور از قدرت سابق، اما حریفی سخت برای ایران

یونان یکی از قدرت های بسکتبال جهان و اروپا محسوب می‌شود، اما در چند سال گذشته نتوانسته آن قدرت همیشگی خود را داشته باشد، اما با این حال رقیب سرسختی برای بلندقامتان کشورمان محسوب می‌شود. این تیم در در حال حاضر در رده دهم رده بندی جهانی قرار دارد.

یونانی‌ها همانند ایران در المپیک 2012 لندن حضور نداشتند و در این دوره نیز نتوانستند سهمیه مستقیم از اروپا بگیرند و به رقابت‌های قاره‌ای آمدند.

بسکتبال یونان 4 دوره در المپیک حضور داشته که در سه دوره آخر خود توانسته مقام‌های پنجم را از آن خود کند. مهمترین آن المپیک 2004 آتن بود که در کشور خودشان در رده پنجم ایستادند.

آنها در 7 دوره جام جهانی شرکت کرده‌اند که بهترین مدال این کشور نقره بود که با شکست مقابل اسپانیا در سال 2006 به دست آمد. در آخرین دوره نیز در سال 2014 که ایران هم حضور داشت آنها در مکان نهم قرار گرفتند.

یونانی‌ها اما در اروپا دو مقام قهرمانی در سال‌های 1987 و 2005 را در کارنامه دارند و یک نقره و 2 برنز نیز در این مسابقات کسب کرده‌اند.

آنها همچنین در بازی‌های مدیترانه نیز یک عنوان قهرمانی را تاکنون به دست آورده‌اند.

تیم‌های این کشور همانند پاناتینایکوس نیز از تیم‌های مطرح اروپا بوده و بازیکنان زیادی از این کشور نیز سابقه حضور در NBA دارند.

*مکزیک، تیمی پایین تر از ایران در رده بندی جهانی
مکزیک در مسابقات قاره آمریکا در سال 2015 رد رده چهارم قرار گرفت و برای رسیدن به المپیک باید در مسابقات قاره‌ای حاضر شود.

این تیم در حال حاضر در رده 19 جهان و دو پله پایین تر از ایران قرار دارد.

آنها در 7 دوره المپیک شرکت کرده‌اند که مقام سوم این رقابت‌ها را سالها قبل و در 1936 کسب کرده‌اند. کسب مقام‌های چهارم و پنجم در سال‌های 1948 و 1968 دیگر مقام‌های خوب این کشور بوده است.

مکزیکی‌ها در جام جهانی 5 دوره حضور داشته‌اند که بهترین مقام آنها به سال 1968 برمی‌گردد که در رتبه هشتم ایستادند و در آخرین دوره در سال 2014 نیز که ایران هم بود به مقامی بهتر از چهاردهمی دست نیافتند.

مکزیک در سال 2013 نخستین قهرمانی خود در قاره آمریکا را جشن گرفت و در دوره قبلی نیز در رده چهارم ایستاد و نشان داد که قدرت سابق خود را به دست آورده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرشناس ترین بازیکن این کشور را می‌توان گوستاوو آیرون داشت که در حال حاضر در تیم رئال مادرید حضور دارد.

نکته اشتراک دو تیم ایران و مکزیک اینکه هر دو در سال 2013 قهرمان قاره‌های خود شده‌اند.

گروه بندی مسابقات انتخابی المپیک به شرح زیر است:
بلگراد /صربستان
گروه اول: صربستان، آنگولا، پورتوریکو
گروه دوم: ژاپن، جمهوری چک، لتونی

تورین/ ایتالیا
گروه اول: یونان، مکزیک، ایران
گروه دوم: تونس، کرواسی، ایتالیا

مانیل/فیلیپین
گروه اول: ترکیه، سنگال، کانادا
گروه دوم: فرانسه، نیوزیلند، فیلیپین

از هر گروه دو تیم اول به نیمه نهایی صعود کرده و به صورت ضربدری با هم بازی می‌کنند و در نهایت تیم قهرمان راهی المپیک خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس