جدال تراکتورسازی و راه آهن که در نقل و انتقلات نیم فصل بازیکنان زیادی جذب کرده اند و می خواهند جایگاه خود را در پایان فصل ارتقا بدهند می تواند در نوع خود جذاب باشد.

تراکتور برای دهمین بار لکوموتیو را از ریل خارج می‌کند؟گروه ورزشی مشرق - با چرخش مجدد چرخ لیگ برتر برای هجدهمین مرتبه دوباره تنور رقابت‌ها در سطح اول فوتبال ایران گرم خواهد شد. بی‌تردید یکی از دیدارهای تماشایی هفته را تراکتورسازی و راه‌آهن در تهران برگزار خواهند کرد. جمعه تراکتورسازی احیا شده به مصاف راه‌آهنی خواهد رفت که با 12 امتیاز چهارم است و قصد دارد در ایستگاه 18 رقابت‌ها تعداد پیروزی‌هایش را به عدد 3 برساند. دیدار دو تیم در دور رفت 1-1 به تساوی انجامیده است.

اگر شاگردان قلعه نویی در تهران پیروز شوند آنها جانشین تیم پرسپولیس در جدول خواهند شد هرچند این جانشینی می تواند موقت باشد. البته شاگردان قلعه نویی باید با بیش از یک گل راه آهن را شکست بدهند تا جانشین پرسپولیس شوند.

* تبریزی‌ها در اندیشه 29 امتیازی‌شدن
تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی 26 امتیازی است و قصد دارد با توجه به خریدهایی که داشته نشان دهد قصد جبران مافات دارد و جایگاهش رده هفتم جدول نیست. امیر قلعه‌نویی سرمربی تقریبا تازه‌وارد تبریزی‌ها بعد از اینکه در فاز هجومی فرزاد حاتمی را به اردوی سرخپوشان تبریزی فراخواند، در تعطیلات اخیر االویس نانگ و مهدی شریفی را هم به لیست خود اضافه کرد تا جنسش جور شود.

امیر پاشا حالا هم مهاجم نوک باهوش و خوش‌تکنیک دارد و هم هافبکی با خصوصیات «صرف» هجومی که چارچوب دروازه رقبا را خوب می‌شناسد.

جالب اینکه مهدی کیانی هافبک دفاعی سابق تراکتورسازان هم به اردوی سرخ‌ها برگشت. کیانی با توجه به موقعیت‌سنجی‌های فوق‌العاده‌اش عملا پاس‌های روبه جلو خوبی را برای مهاجمان تراکتورسازی ارسال می‌کند تا بر وزن میانه میدان سرخپوشان افزوده شود.

* تراکتور هر 53 دقیقه گل زده، راه‌آهن هر 130 دقیقه

تراکتورسازی و راه‌آهن طی ادوار لیگ 13 مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل ثبت 9 پیروزی به نام تبریزی‌ها و تنها یک برد برای راه‌‌آهن بوده است. در واقع تراکتورسازان تنها یک مرتبه در ایستگاه 27 لیگ سیزدهم مقابل مهمانشان راه‌آهن 3 بر صفر مات شدند و به غیر از آن هرگز در دیدارهای بین دو تیم بخت و اقبال یار لکوموتیورانان نشده است.

در دیدارهای یاد شده تبریزی‌ها برای رسیدن به 3 امتیاز 22 مرتبه دروازه راه‌آهن را باز کردند. به گل رسیدن در هر 53 دقیقه رکورد جالب توجهی برای تبریزی‌ها در مصاف با لکوموتیورانان بوده است. در مقابل راه‌آهن طی 1170 دقیقه تنها 9 مرتبه موفق به گشودن دروازه تراکتورسازی شده. یعنی به طور متوسط هر 130 دقیقه یک بار.

* سرخابی‌‌ها پایه‌گذار تنها پیروزی راه‌آهن

تبریزی‌ها 4 مرتبه موفق شدند 3 یا بیش از 3 گل به راه‌آهن بزنند. در مقابل راه‌آهن تک پیروزی خود مقابل حریف را پنجشنبه یکم اسفندماه سال 1392 با نتیجه 3 بر صفر به ثبت رسانده است.

شاید جالب باشد اگر بدانید یک سال و 11 ماه و یک هفته قبل چند چهره سرخابی سرشناس مثل بهنام برزای، رامین رضاییان و علی علیپور در ترکیب اصلی راه‌آهن حضور داشتند تا از جمله عوامل اصلی ثبت شکست تراکتورسازی لقب بگیرند.

حدود 2 سال قبل 3 بازیکن یاد شده شکست تیم تونی اولیویرا در ایستگاه 27 لیگ دوازدهم را برابر شاگردان منصور ابراهیم‌زاده پایه‌گذاری کردند و البته این اولین و آخرین پیروزی لکوموتیورانان بر تراکتورسازی بود. حال باید دید در تقابل شماره 14 دو تیم تراکتورسازان با حمایت هواداران خود در تهران از سد میزبانشان راه‌آهن خواهند گذشت یا خیر؟

جدول 13تقابل تراكتورسازي و راه‌آهن در ادوار ليگ

ليگ

هفته

نتيجه

گلزنان راه‌آهن

گلزنان تراكتورسازي

9

4

تراكتورسازي2- راه‌آهن1

ابراهيم توره(11)

جاسم كرار(85 و 90)

21

راه‌آهن صفر- تراكتورسازي صفر

-

-

10

2

تراكتورسازي3- راه‌آهن يك

امين متوسل‌زاده(37)

مسعود ابراهيم‌زاده(5 و 60) و محمد نصرتي(43)

19

راه‌آهن صفر- تراكتورسازي يك

-

دانش‌دوست(7)

11

14

تراكتورسازي يك- راه‌آهن يك

حسين كاظمي(45- پنالتي)

رودريگو توسي(91)

31

راه‌آهن صفر- تراكتورسازي يك

-

اميرحسين صادقي(86)

12

4

راه‌آهن صفر- تراكتورسازي يك

-

احسان حاج‌صفي(66)

21

تراكتورسازي3- راه‌آهن صفر

-

فلاويو(46) و سيدمهدي سيدصالحي(48 و 56)

13

12

راه‌آهن يك- تراكتورسازي2

مهدي شيري(88)

سعيد دقيقي(43) و فرشاد احمدزاده(1+45)

27

تراكتورسازي صفر- راه‌آهن3

رامين رضاييان(3)، بهادر عبدي(14) و حامد نورمحمدي(53)

-

14

8

تراكتورسازي4- راه‌آهن يك

علي عظيمي(10)

ادينهو(2)، سامان نريمان‌جهان(63)، محسن دلير(77) و محسن ايران‌نژاد(گل به‌خودي-81)

23

راه‌آهن صفر- تراكتورسازي3

-

فريد بهزادي‌كريمي(43)، مهدي كياني(85) و لوسيانو ادينهو(89- پنالتي)

15

3

تراكتورسازي يك- راه‌آهن يك

مهرداد محمدي(88)

سروش رفيعي(21)

18

راه‌آهن- تراكتورسازي

؟

؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خوب برای تیم خودتون که به ناحق شریفی رو از ما گرفت تبلیغ می کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس