تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ژاپن نخستین تیم آسیایی راه یافته به المپیک ۲۰۱۶ ریو لقب گرفت.

به گزارش مشرق، در نخستین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ریو 2016  و قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در قطر پیگیری می‌شود، از ساعت 17 امروز به وقت تهران تیم‌های ژاپن و عراق در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه و با قضاوت «مهد امیرول ایزوان» از مالزی به مصاف هم رفتند که تیم ژاپن با نتیجه 2 بر یک حریفش را شکست داد و ضمن راهیابی به دیدار نهایی، به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی بازی‌های المپیک 2016 ریو شد.

ابتدا «یویا کوبو» در دقیقه 26 گل اول را برای ژاپن به ثمر رساند اما «سعد ناطق» در دقیقه 43 کار را برای عراق به تساوی کشاند. این نتیجه تا لحظات پایان پا بر جا بود، تا اینکه «ریکی هاراکاوا» در دقیقه 3+90 گل دوم ژاپن را به نام خود ثبت کرد تا سامورایی‌ها یک پیروزی دلچسب را جشن بگیرند.

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی امشب تیم‌های کره جنوبی و قطر در ورزشگاه «جاسم بن حمد» با یکدیگر جدال خواهند کرد تا دومین فینالیست مشخص شود.

علاوه بر دو تیم فینالیست، تیم سوم این تورنمنت نیز جواز حضور در المپیک 2016 را کسب خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    زنده باد ژاپن این کشور همیشه افتخار آسیاست...
  • ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    شرق آسیا چه ربطی به ما داره که افتخارش مال ما هم باشه. یه خورده فکر کن. نه نژادی نه زبانی حتی دین ابراهیمی هم ندارن کلا بی ربط ترین رابطه موجود هستش. تازه هرچقدر تیم های آسیایی بهتر کار کنن ایران رتبه اش سقوط میکنه که. یه چیزی یه نفر میگه بقیه بدون فکر تکرار میکنن. الان حال کردی که ژاپن یه کشور مسلمان جنگ زده همسایه خودمونو شکست داده؟
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    الان این کشور مسلمانی که گفتی چه خیری واسه ما داشته و داره دقیقا؟؟؟؟ حالا 8 سال جنگ و بدبختی که سرمون آوردن به کنار کلا چه فایده ای داره این کشور؟؟؟؟ بیشتر این تکنولوژی امروزی و وسایل آسایش و با کیفیتی که دارید استفاده میکنید و کشف درمان بیشتر بیماریهارو مدیون همین کشور ژاپن هستید که به قول شما حتی دین ابراهیمی هم نداره...برید رتبه محبوبیت ژاپن رو ببینید حتی مردم مرفه ترین کشورها هم به این کشور علاقمندند چون زاپنیها انسانیت دارن درستکارن و برخلاف شما به هر دین و عقیده ای احترام میذارن سر همدیگه کلاه نمیذارن اختلاس نمیکنن و به همدیگه کمک میکنن و دنبال پیشرفت و ترقین اما ما چی؟؟ ......
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    06:18 یعنی چی نه نژادی نه زبانی؟ مگه قرار بود چجوری باشن؟ شاخ داشته باشن؟ شاید شما از لحاظ ظاهر میگین که باید به عرضتون برسونم همین ظاهربینیها باعث عقب موندگی ما ایرانیها شده از لحاظ زبان هم زبان ما جز عربی حساب میشه که هیچ جایگاهی در دنیا نداره نژاد ژاپنی از نژاد ایرانی باز هم بهتره چون ضریب هوشی اونها خیلی بالاتر از ضریب هوشی ایرانیهاست خودبرتر بینی ما ایرانیها در طول تاریخ باعث عقب ماندگی کشورمون شده چون هیچوخ ایرادهای خودمونو نمی بینیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس