کد خبر 527847
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

میزان خشونت جسمی و جنسی علیه کودکان در عربستان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن نوشت: براساس این تحقیق، 13 درصد از میان 18 هزار نوجوان مورد تحقیق قرار گرفته در سراسر عربستان، از خشونت رنج برده اند و 53 درصد قربانیان از بی توجهی رنج می برند. این در حالی است که خشونت جسمی و روحی با نسبت 80 درصد در میان کودکان مورد تحقیق، شایع ترین آسیب بوده است. این در حالی است که فقط یک درصد از کودکان در معرض آزار و خشونت جنسی قرار گرفته و 10 درصد آنها نیز از خشونت جسمی رنج برده اند.

الحیات نوشت: "مها المنیف" رئیس امور اجرایی برنامه ملی امنیت خانوادگی عربستان در نشستی درباره "خشونت خانوادگی؛ از سکوت تا قانونگذاری" نوشت: میزان مصرف مواد مخدر در میان کودکان در خانواده های ایمن به سه درصد می رسد. این در حالی است که این نسبت در میان کودکانی که مورد خشونت قرار گرفته اند رقمی معادل 17 درصد و پنج درصد کودکان خانواده های ایمن به افسردگی مبتلا هستند. اما 21 درصد کودکان مورد خشونت قرار گرفته از این بیماری روانی رنج می برند.

المنیف گفت: شماره تلفن اورژانس کودکان، در سال گذشته 250 هزار مکالمه از سراسر کشور دریافت کرده است و مشکلات خانوادگی، در رتبه اول، مشکلات آموزشی در جایگاه دوم و سپس آزار جنسی در جایگاه سوم قرار داشته است.
این فعال اجتماعی تصریح کرد: 60 درصد تماس گیرندگان را کودکان تشکیل می دادند و پنج تا 10 درصد از کودکان در معرض آزار جسمی قرار دارند و یک درصد آنها نیز در معرض خشونت جنسی هستند.

وی اظهار داشت، این کودکان تنها پنج درصد از قربانیان واقعی خشونت را تشکیل می دهند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس