رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبه به خبرنگارانی که در سفر به سامرا همراهی اش کرده بودند، گفت که زمان حملات غافلگیرانه داعش گذشته و امروز جاده ای را از بغداد طی کردیم که کاملا امن است. وی از خیرین خواست فعالانه در طرح های توسعه حرمین عسکریین مشارکت کنند.

به گزارش مشرق، دکتر علی لاریجانی در ادامه سفر به عراق که برای شرکت در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی صورت گرفت، صبح امروز به سامرا در حدود 110 کیلومتری شمال بغداد رفت و بارگاه مقدس عسکریین و بخش های مختلف آن را از جمله سرداب امام زمان (عج) زیارت کرد.

وی ، سپس به همراه تولیت و مسئولان از طرح بازسازی و توسعه حرمین نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وی همچنین در جلسه ای با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات حضور یافت که در آن یکی از مسئولان این ستاد درباره طرح توسعه حرمین توضیحاتی ارائه کرد.

در این جلسه به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش داده شد که در حال حاضر 90 درصد کار بازسازی و توسعه انجام شده و بزودی مراحل باقی مانده این طرح نیز به اتمام خواهد رسید.

همچنین گفته شد که عایق کاری و معرق کاری حرم نیز توسط کارشناسان شیرازی و اصفهانی در حال انجام است و گنبد طلایی حرم نیز در شهر مقدس قم بطور کامل ساخته شده که پس از استقرار کامل امنیت در منطقه عمومی سامرا به این شهر منتقل و نصب خواهد شد.

لاریجانی که در سفر به سامرا از سوی سفیر ایران و معاون کنسولی وزارت امور خارجه همراهی می شد، در جمع خبرنگاران گفت بعد از انفجار حرمین عسکریین در سال 2006 یکبار به این شهر سفر کرده و از نزدیک در جریان بازسازی قرار دارد.

وی افزود: اکنون پس از سال ها بازسازی و توسعه حرمین با سرعت خوبی پیش می رود و تلاش های ارزنده و خوبی انجام گرفته است.

لاریجانی در عین حال گفت که البته از نظر توسعه و گسترش حرم و کارهای عمرانی هنوز به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است و طرح های تولیت حرمین عسکریین به سرمایه گذاری جدید نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی فضای حرمین عسکریین را با توجه به حملات فرقه ای که طی این سالها به آن صورت گرفته ، غریبانه توصیف کرد و گفت از افرادی که تمکن مالی دارند می خواهیم در بازسازی و توسعه طرح های حرم عسکریین مشارکت فعال داشته باشند.

لاریجانی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی عراق گفت بعد از عملیات اولیه داعش در سامرا که مشخص بود ، عملیاتی غافلگیرانه است، مردم و نظامیان عراقی آمادگی نداشتند اما عراقی ها به سرعت به خود آمده و بر اوضاع مسلط شدند. وی اضافه کرد جاده ای که ساعاتی قبل از آن عبور کردید ، امروز کاملا امن است.

دکتر لاریجانی در عین حال به وضعیت عمومی شهر سامرا نیز اشاره کرد و گفت البته شرایط عمومی شهر هنوز عادی نشده است، اما در عین حال امنیت سامرا و جاده های منتهی به آن کاملا برقرار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که ملت و نیروهای مسلح عراق بزودی بتوانند سایر شهرها و مناطق باقی مانده از اشغال تروریست های داعش را آزاد کنند تا مردم عراق از این وضعیت نجات یابند.

دکتر لاریجانی شنبه این هفته برای شرکت در اجلاس بین المجالس اسلامی وارد بغداد شد و در حاشیه این اجلاس نیز با روسای مجالس کشورهای ترکیه، پاکستان، تونس، سوریه و همچنین با سران عراق شامل روسای جمهور، پارلمان و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گوهایی انجام داد.

گفته می شود ، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این سفر به نجف اشرف و کربلای معلا نیز خواهد رفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس