دولت فرانسه در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران این‌بار در آستانه سفر حسن روحانی به پاریس، عالی‌ترین نشان فرهنگی خود را به یک عنصر فرهنگی اما اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.

به گزارش مشرق، داستان دنباله‌دار اعطای شوالیه فرانسوی به اهالی فرهنگ و ادب ایران به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم رسید.

دولت فرانسه در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران این‌بار در آستانه سفر حسن روحانی به پاریس، عالی‌ترین نشان فرهنگی خود را به یک عنصر فرهنگی اما اپوزیسیون جمهوری اسلامی اهدا کرد.

جدیدترین شخص دریافت کننده نشان شوالیه «درایه درخشش»، استاد ایرانی زبان و ادبیات فرانسه و خواهر ستاره درخشش، دبیرکل بخش فارسی صدای آمریکا و فرزند محمد درخشش، ملی‌گرای سکولار و عضو سابق پارلمان و وزیر فرهنگ رژیم پهلوی است که سوابق فراوانی در ضدیت به نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

درایه درخشش که استاد زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه هاوارد، و استاد میهمان دانشگاه جورج تاون در واشینگتن دی‌سی است، نشان شوالیه ادب و هنر را ماه آینده در مراسمی در سفارت فرانسه در واشنگتن دریافت خواهد کرد.

در نامه‌ای که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده، «موفقیت‌های قابل تقدیر، و خدمات فرهنگی چشم‌گیر» خانم درخشش در ترویج زبان، فرهنگ و ادبیات در سراسر جهان، دلیل شایستگی این استاد ایرانی در دریافت نشان شوالیه عنوان شده است.

نشان شوالیه ادب و هنر، از سال 1957 میلادی، و با هدف تقدیر از کسانی که در ارتقای فرهنگ و هنر و ادبیات در سراسر جهان نقش دارند، اهدا می‌شود.

پیش از این سفارت فرانسه در تهران در اقدامی برنامه‌ریزی شده و طولانی مدت نشان شوالیه را به تعدادی از اهالی فرهنگ ایران در حوزه های مختلف اعطا کرد. در میان حسین علیزاده موسیقی‌دان ایرانی از دریافت این نشان خودداری کرد و خود را بی نیاز از آن دانست.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    نشان بی دینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس