معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاونت امور زنان براساس قانون الزامی برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس ندارد و در صورتی که اعضای فراکسیون زنان مجلس سندی بر این مبنی دارند ارائه کنند.

به گزارش مشرق، شهیندخت ملاوردی در نشست خبری که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امسال دهه فجر انقلاب اسلامی و مراسم بزرگداشت آن در شرایط خاصی برگزار می‌شود و چندین مناسبت داریم که اهمیت توجه به مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که برای ورود به اجرای برجام آماده می‌شود و امیدواریم شرایط برای تحقق اهداف، برنامه‌ها و شعارهای دولت یازدهم بیش از گذشته فراهم شود و شاهد تحقق شعارهای دولت در سیاست داخلی باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سال 94 با عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است گفت: 10 سال دیگر برای تحقق آرمان های سند چشم‌انداز فرصت داریم و باید این فرصت را مغتنم بشماریم و با بازخوانی وضعیت موجود فاصله آن با وضعیت مطلوب مسیر را برای تحقق آرمان‌ها هموار کنیم.

ملاوردی گفت: همچنین لایحه برنامه ششم توسعه توسط دولت تقدیم شده است که با تصویب آن در 5 سال آینده امیدواریم بتوانیم به اهدافمان دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت زنان در 38 سال گذشته ثابت نبوده و دستخوش فراز و نشیب‌ها و سلایق دولت‌های مختلف بوده است گفت: به رغم تمامی پیشرفت‌ها و به برکت خون‌های پاکی که به پای درخت انقلاب اسلامی ریخته است شاهد پیشرفت خوبی در حوزه زنان بوده است. اما هنوز حوزه زنان متاثر از توسعه نامتوازن است و از این وضعیت رنج می‌برد که امیدوار هستیم با اجرای برنامه ششم توسعه و در پی اجرای سند چشم‌انداز بتوانیم به تعادل و ثبات نسبی برسیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب مورد اذعان همگان است و حتی تا این حد این نقش را مورد اذعان قرار می‌دهیم که بعضا زنان بیشتر از مردان در پیروزی انقلاب نقش داشتند و پس از آن هم در برهه‌های مختلف شاهد نقش‌آفرینی موثر زنان بودیم.

ملاوردی بااشاره به اینکه هم اکنون در شرایط پس از رفع تحریم‌ها هستیم گفت: چالش‌ مهم کشور اقتصاد است و امیدواریم از ظرفیتی که از این فرصت وجود دارد برای خلق حماسه اقتصادی استفاده کنیم و از آن غفلت نکنیم واین فرصت را در مسیر تعالی و توسعه کشور به کار ببریم چرا که معتقدیم زنان می‌توانند پیش‌رانان توسعه کشور باشند.

وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر امور زنان ریاست جمهوری گفت: 17 بهمن ماه با عنوان روز انقلاب اسلامی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی نامگذاری شده است و در طول ایام دهه فجر نیز از فرصت‌های موجود استفاده خواهیم کرد چرا که این را فرصتی می‌دانیم که اهداف و آرمان‌هایی را که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شده است را پیگیری کنیم.

رئیس کمیته امور زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: کمیته زنان و خانواده دهه فجر در جلسات سیاست‌گذاری مراسم بزرگداشت دهه فجر حضور فعالی دارند و ما مکاتباتمان را با دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های سراسر کشور آغاز کرد‌ه‌ایم تا بتوانیم به جمع‌بندی مناسبی دست پیدا کنیم. جواب‌های مکاتبات ما از 29 استان و 23 دستگاه اجرایی به ما رسیده است و بر این اساس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، وزارت آموزش و پرورش و وزرات ورزش و جوانان بیشترین برنامه‌ها را در ایام دهه فجر دارند و در میان استان‌ها نیز استان فارس بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

ملاوردی به مجموع برنامه‌های ایام بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و افزود: در مجموع در حوزه ستادی 2590 برنامه در استان‌ها   73 هزار و 447 برنامه اجرا خواهد شد که البته در بخشی از برنامه‌ها معاونت امور زنان راسا حضور پیدا کرده‌اند هرچند که شان اجرایی ندارد.

وی افزود: برنامه‌‌های ما به طور رسمی از امروز آغاز می‌شود فردا 7 بهمن ماه در افتتاحیه بازارچه خیریه زنان دیپلمات حضور خواهیم داشت، در روز 11 بهمن در مراسمی با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنیم، در روز 12 بهمن بیانیه‌ای از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری صادر خواهد شد، 13 بهمن ماه از شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور بازدید خواهیم داشت و در روز 15 بهمن اختتامیه اولین دوره آموزش ارتقای مهارت‌های علمی و عملی زنان برای حضور در مجامع بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری همایش ملی اعتدال گفت: دومین همایش ملی اعتدال تحت عنوان اعتدال، زنان و توسعه 17 بهمن‌ماه با حضور مقامات عالی‌رتبه برگزار می‌شود همچنین افتتاح مرکز معاضدت قضایی و حمایت حقوقی در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد و دومین مرحله مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان از 22 بهمن آغاز می‌شود.

ملاوردی به سامانه پیامکی 101 نیز اشاره کردو افزود: این سامانه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌هایی که جدیدا در خصوص آموزش دانش حقوقی و مهارتهای ارتباطی در دهه فجر با استفاده از زبان هنر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس نیز در خلیج فارس برگزار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص احتمال حضور رئیس جمهور در همایش ملی اعتدال گفت: مکاتبات لازم انجام شده است و تلاش‌مان این است که این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشارکت اقتصادی زنان توجه به آن در لایحه بودجه 95گفت: دستگاه‌ها در ردیف‌هایی که دارند باید به این موارد بپردازند در ردیف معاونت امور زنان با توجه به سیاست انقباضی دولت تقریبا رشد قابل توجهی وجود ندارد و هدف ما مدیریت ظرفیت‌ها است تا بتوانیم دستگاه‌ها را اغنا و مجاب کنیم که بخشی از بودجه خود را به امور زنان اختصاص دهند که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و هم اکنون وزیر نیرو بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های زیرمجموعه خود ابلاغ کردند تا برنامه‌های مشخصی در حوزه زنان و خانواده داشته باشند.

وی افزود: اینگونه نیست که کل بودجه برای مردم باشد و بخشی را به زنان اختصاص دهند و باید هر دو به صورت مشترک از این منابع استفاده کنند چرا که تمام امکانات متعلق به همه ملت ایران است و باید دسترسی عادلانه به فرصت‌ها ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درمورد بازنمایی نقش زنان در صدا و سیما گفت: ما نماینده صدا و سیما را در برنامه‌های خود داریم و تا جایی که فرصت بوده است دیدگاه‌هایمان را منتقل کرده‌ایم و بعد از جابه‌جایی رئیس صدا و سیما نیز درخواست دیدار داشتیم و حتما نشستی را برگزار خواهیم کرد.

ملاوردی ادامه داد: چهره و تصویر جایگاه و نقش زن در صدا و سیما بسیار مهم و اساسی است هر چند رسانه‌های مجازی این فرصت را از صدا و سیما ربوده اند اما هنوز این رسانه جای خود را دارد و ما این گله را داریم که تاکنون جایگاه درستی از زن ایرانی در جهان ارائه نشده است و اعتقاد داریم که رسانه‌ها نقش اساسی در اصلاح این چهره می‌توانند داشته باشند.

وی در خصوص الزام معاونت زنان ریاست جمهوری به ارائه گزارش هزینه کرد بودجه خود به مجلس شورای اسلامی گفت: تا جایی که بنده حضور ذهن دارم این موضوع تنها یک پیشنهاد بود و به تصویب نرسید بنابراین الزام خاصی وجود ندارد که دولت حتما گزارش عملکرد ارائه دهد و اگر اعضای فراکسیون زنان مجلس مستندی بر الزامی بودن این موضوع دارند بهتر است ارائه دهند.

ملاوردی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کردو گفت: بسیاری از زنان به تاسی از دیدگاه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برای حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کاندیدا شده‌اند که امیدواریم با تدابیری که اتخاذ خواهد شد مشارکت حداکثری، انتخابات رقابتی و فضای پرشور سیاسی داشته باشیم تا به مجلسی همدل با دولت و ملت دسترسی پیدا کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    انواع اقسام دخالتهای دولتی در انتخابات
  • قاسم ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اولا شما عملکرد مثبتی نداری که به مجلس ارائه کنی ،دوما این دولت اصولا اعتقادی به ارائه عملکرد به هیچ کس نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس