در جمع 25 بازیکن آخر، بازیکنانی هستند که رتبه آنها در این فهرست به علت عملکرد درخشان‌شان در فصل گذشته، افزایش داشته و ستارگانی هم هستند که به علت مصدومیت و یا کم‌توجهی سرمربی به جایگاه پایین‌تر تنزل یافته‌اند.

گروه ورزشی مشرق- جهان فوتبال هم اکنون در دست بازیکنان درخشان و ارزنده‌ایست که هر کدام برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورشان همچون گوهری گرانبها ارزشمند هستند. بازیکنانی که نقشی سازنده در صعود تیم و کسب عناوین مختلف قهرمانی ایفا کرده‌اند.

گزارش حاضر، به معرفی 100 بازیکن برتر حال حاضر جهان از دید برخی از ورزشی‌نویسان معتبر جهان به دعوت روزنامه گاردین در 4 بخش پرداخته است. در بخش اول، 25 بازیکن از آخر به ترتیب معرفی می‌شوند.

بخش دوم گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 51 تا 75 است را اینجا بخوانید

بخش سوم گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 26 تا 50 است را اینجا بخوانید

بخش چهارم گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 1 تا 25 است را اینجا بخوانید

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


100. لورن کوشیلنی / مدافع آرسنال / فرانسوی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


روزهای آغازین سال 2015 بود که ارسنال در مقابل ساوتهمپتون دچار یک شکست فجیع شد. همانجا بود که آرسن ونگر اعتماد خود به ووچیچ ژسنی -مدافع آرسنال- را از دست داد و پای کوشیلنی هم از همین‌جا به عنوانی بخشی از این فرایند به قضیه باز شد. در حالی که دفاع آرسنال یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر محسوب‌ می‌شود، کوشیلنی یکی از بهترین مدافعین دنیای فوتبال به شمار می‌آید. وی، در سطح بین‌المللی هم عملکرد بسیار خوبی داشته و یکی از امیدهای تیم ملی فرانسه در یورو 2016 است.

(پل دویِل)

99. نمانیا ماتیچ / هافبک دفاعی چلسی / صربستانی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

حقیقتا نمانیا ماتیچ را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌ دفاعی‌های لیگ برتر دانست. بازیکنی که هم در کار تدافعی یک کمک تمام عیار برای خط دفاعی محسوب می‌شود و هم تغذیه کننده هافبک‌ها و مهاجمین است. اما این بازیکن صربستانی، سال بسیار سخت فوتبالی را در کنار همرزمانش در تیم چلسی پس از شکست‌های متوالی گذراند. اما به هیچ وجه نمی‌توان عملکرد درخشان و زحمات این بازیکن را نادیده گرفت.

(دومینیک فیفیلد)

98. آندری یارمولنکو / مهاجم دیناموکیف / اوکراینی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

یارمولنکو را می‌توان یک فرشته نجات واقعی برای دیناموکیف دانست که نقش بسیار مهمی را در صعود دیناموکیف به مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرده است. اتفاقی که از 2000-1999 بی‌سابقه بود. در رده ملی هم می‌توان او را بهترین بازیکن تیم ملی اوکراین دانست که در مرحله پلی آف موفق به زدن سه گل برای تیم ملی کشورش شد. این مهاجم، یک گلزن ذاتی بوده و از پای چپ استثنایی برخوردار است.

(نیک ایمز)

97. ریاض محرز / مهاجم لستر سیتی / الجزایری

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

زمانی بود که محرز خود را برای لیگ انگلیس مناسب نمی‌دید. همین بازیکن، در سال 2014 نقش اصلی را در عدم سقوط لستر سیتی از جدول لیگ برتر ایفا کرد. سرعت قابل توجه، چابکی، و حیله‌گری این بازیکن او را تبدیل به یکی از بهترین مهاجمین حال حاضر لیگ برتر انگلیس کرده است.

(پل دویِل)

96. فرانچسکو توتی / مهاجم رم / ایتالیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

خیلی جالب است که این بازیکن در 39 سالگی اینچنین توان و انرژی دارد. کسی که با اینکه گاهی در نیمکت ذخیره‌ها می‌نشیند اما هنوز انقدر محبوب و دارای احترام است که بازوبند کاپیتانی رم را بر دست دارد.

(پائولو باندینی)

95. سانتی کازورلا / هافبک آرسنال / اسپانیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

این هافبک وسط خلاق آرسنال به خوبی از سرعت پای خود در ارسال پاسهای دقیق و بازیسازی بهره می‌برد. تاثیر کازورلا تا بدان حد است که ارسن ونگر سبک بازیسازی تیم را بر پایه نوع بازی این بازیکن طراحی کرده است. اواخر نوامبر بود که از ناحیه زانو اسیب دید و باشگاه آرسنال و تیم ملی اسپانیا قویا منتظر بازگشت او هستند.

(دیوید هیتنر)

94. سباستین جیووینکو / مهاجم تورونتو / ایتالیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

جیووینکو که از کودکی رویای پوشیدن لباس شماره 10 یوونتوس را داشت، 6 فصل در این تیم بزرگ توپ زد و در دوره ماسیمیلیانو آلگری اصلا دیده نشد. بازیکنی که در یوونتوس سالیانه 7 میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کرد، در تصمیمی عاقلانه به تورونتو رفت و در آنجا به شدت درخشید. سباستین، در یوونتوس در پستی بازی می‌کرد که اجازه درخشیدن استعدادهای او را نمی‌داد اما وقتی وارد تورونتو شد، سیستم تیم بر اساس نیازها و قابلیت‌های وی چیده شد و انصافا هم او پاسخ این حرکت مربی تیم را با عملکرد درخشانش داد.

(پائولو باندینی)

93. کارلوس سانچز / هافبک ریورپلات / اوروگوئه‌ای

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

حقیقتا نمی‌توان نقش او را در قهرمانی چند سال اخیر در لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی دست کم گرفت. این هافبک پر تلاش و سختکوش 31 ساله اوروگوئه‌ای نقش بسیار مهمی در تیم خود دارد.

(نیک ایمز)

92. لئوناردو بونوچی / مدافع یوونتوس / ایتالیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

ترکیب او در کنار «کیه‌لینی» و «بارزاگلی» را می‌توان دژ محکم دفاعی یوونتوس نامید. قبلا هافبک بود و حالا خصوصیات مربوطه، از او یک دفاع بازیساز هم ساخته است که در 4 قهرمانی پیاپی یوونتوس در لیگ دسته یک ایتالیا تاثیر عمیقی داشته است. توانایی این بازیکن و بازی در هوای وی، آنقدر تاثیرگذار است که یکی از عوامل صعود یوونتوس به فینال چمپیونز لیگ پارسال و صعود ایتالیا به یورو 2016 محسوب می‌گردد.

(گِرِگ باکوفسکی)


91. ایسکو / هافبک بازیساز رئال مادرید / اسپانیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر توانایی‌های ایسکو در دریبل‌زنی، پاس‌های دقیق، و اشراف به محیط پیرامونی شود. این هافبک، جواهری است که رئال مادرید باید بیشتر قدر او را بداند. من به شخصه لقب او را «خالق کیفیت ناب» می‌گذارم.

(پل دویِل)

90. دیمیتری پایِت / هافبک میانی وستهام یونایتد / فرانسوی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

بزرگترین اشتباه جیمز مک‌کارتی این بود که در سه ماهه اخر سال 2015، این هافبک ارزشمند را -حالا به هر دلیلی- از تیم کنار گذاشت و ضربه بزرگی را به وستهام زد که عدم دستیابی به لیگ اروپا از آن دست بود. این بازیکن درخشان که در ماه آگوست از مارسی به وستهام آمد، در تیم مارسی در 9 بازی اول 5 گل به ثمر رساند و در آخرین فصلی که در لیگ 1 بود، 17 پاس گل داد. به بازگشت او به اردوی تیم ملی فرانسه در یورو 2016 امید بسیاری است.

(نیک ایمز)

89. الکس تیشیرا / هافبک شاختار دونتسک / برزیلی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

این استعداد ناب برزیلی از سال 2010 که 20 ساله بود با شاختار دونتسک همراه بوده است. «میرکاو لوچشسکو» -سرمربی تیم- اعلام کرده که قیمت او زیر 40 میلیون یورو نیست. سرعت پای این بازیکن یکی از خصوصیات ویژه وی است. شایعاتی مبنی بر مذاکره او با چلسی بطور محرمانه وجود دارد که از سوی وی تکذیب شده است.

(نیک ایمز)

88. مارسلو / مدافع چپ رئال مادرید / برزیلی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

9 سال ماندگاری در سطح بالا در رئال مادرید شوخی نیست. این بازیکن 27 ساله برزیلی را می‌توان بهترین مدافع چپ جهان دانست. این را باید از فابیو کوئنتراوئ پرسید که ضمن عملکرد بسیار خوبش، به خاطر درخشش و توانایی مارسلو نهایتا به موناکو به طور قرضی مهاجرت کرد. مارسلو، جانشین ستاره بزرگی چون «روبرتو کارلوس» است و به همین دلیل در بسیاری از اوقات توسط کارشناسان با کارلوس مقایسه می‌شود و این امر کار او را سخت کرده و توقعات از وی را بالا برده است. 

(نیک ایمز)

87. خوآن ماتا / هافبک منچستر یونایتد / اسپانیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

خوآن ماتا به خاطر سرعت کمی که دارد معمولا مورد علاقه اوئیز فان خال نیست. اما این هافبک اسپانیایی منچستر یونایتد نشان داده که هر زمانی که او را به مستطیل سبز فرا بخوانند، خلاقیت را به بازی می‌افزاید. ماتا، یک عادت خوب دارد و آن زدن گل‌های حیاتی است. از این دست گل‌ها می‌توان به گل بسیار زیبای او در بازی مهم مقابل لیورپول و یا گل‌‌های حیاتی در مقابل منچستر سیتی و کریستال پالاس که منجر به بازگشت به چمپیونز لیگ شد، اشاره کرد.

(پل دویل)

86. ممفیس دیپای / مهاجم منچستر یونایتد / هلندی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

مهاجم جوان هلندی که 43 گل در فصل پیش از ورود به منچستر یونایتد برای «پی اس وی آیندهوون» به ثمر رساند، به رقم 25 میلیون یورو به جمع شیاطین سرخ پیوست و به همین دلیل توقعات از وی بسیار بالا بود. او، در گرماگرم تابستان با کوله‌باری از غرور و افتخار وارد منچستر یونایتد شد اما اکنون که زمستان است، هلندی بودنش همچنان که هلندی بودن فان پرسی به داد وی نرسید، نتوانسته توجه مربی هلندی منچستر را جلب کند و این روزها سردی نگاه لوئیز فان خال را تحمل می‌نماید. البته ممفیس خیلی جوان است و فرصت زیادی برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ دارد.

(نیک ایمز)

85. خاویر پاستوره / هافبک پی اس جی / آرژانتینی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

حقیقتا پاستوره را می‌توان یکی از خلاق‌ترین بازیکنان پی اس جی دانست که در قهرمان شدن این تیم در فصل گذشته نقش بسیار مهمی داشت. درخشش او تا حدی بود که از سوی «تاتا مارتینو» به تیم ملی کشورش دعوت شد.

(ژولین لارنس)

84. کلادیو براوو / دروازه‌بان بارسلونا / شیلیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

در فصل گذشته، کلادیو براوو همراه با بارسلونا 22 کلین شیت داشت، دو گانه داخلی اسپانیا، جام اروپا، لیگ قهرمانان، و جام باشگا‌ه‌های جهان را فتح کرد. همچنین در قهرمانی شیلی در جام ملت‌های آمریکا پس از 50 سال، نقش بسیار مهمی داشت. این دروازه‌بان خوب که به خوبی جای ویکتور والدز را پر کرده، در بسیاری از بازی‌های حساس این فصل، نجات دهنده تیم بوده است.

(گرگ باکوفسکی)
83. نولیتو / مهاجم سلتاویگو / اسپانیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

نولیتو را به واقع می‌توان یکی از بازیکنان خوب لالیگا دانست. عملکرد او در بازی 4 بر 1 مقابل بارسا که شامل یک گل و 2 پاس گل بود را نمی‌توان فراموش کرد. او آنقدر خوش درخشید که شایعه بازگشت او به تیم قدیمی‌اش یعنی بارسلونا در ژانویه تا مرز تایید پیش رفت.

(نیک ایمز)


82. مائورو ایکاردی / مهاجم اینترمیلان / ایتالیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

ایکاردی، یکی از بهترین مهاجمین حال حاضر ایتالیاست. او پس از پائولو روسی، اولین کاپیتان بسیار جوان اینترمیلان است. شایعاتی در مورد زندگی خصوصی وی مطرح شد اما عملکرد این بازیکن آنقدر عالی بود که طرفداران روز به روز بیشتر از او حمایت کردند.

(پائولو باندینی)
81. تیاگو آلکانترا / هافبک بایرن مونیخ / اسپانیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

بازیکن اسپانیایی، تحت مدیریت «پپ گوآردیولا» به خوبی شکاف حاصل از نبود «باستین شوآین اشتایگر» را پر کرد. عملکرد او در بازی حساس مقابل بایرلورکوزن و یا مقابل پورتو در بازیهای لیگ قهرمانان اروپا، بی‌شک غیر قابل انکار است. نقش او در کسب قهرمانی فصل 15-2014 بایرن مونیخ بسیار پر رنگ است.

(پل دویل)
80. ماریو گوتزه / هافبک بایرن مونیخ / آلمانی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


زننده گل قهرمانی آلمان در فینال جام جهانی 2014، پس از آن در جمع باواریایی‌ها اقبال چندانی نداشت. پپ گواردیولا، معمولا او را در 90 دقیقه کامل به کار نگرفت و بیشتر از تیاگو و یا ویدال استفاده می‌کرد. اما هافبک جوان آلمانی، در همان لحظات محدود هم نبوغ خود را به تصویر کشید.

(نیک ایمز)

79. پیتر چک / دروازه‌بان آرسنال / اهل جمهوری چک

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول

پیتر چک را می‌توان یکی از باشخصیت‌های دنیا فوتبال دانست که چه در بیرون و چه در داخل مستطیل سبز دارای شخصیتی والاست. اما در فصل گذشته، به سبب اینکه «تیبو کورتوآ» به دروازه‌بان اول چلسی بدل شد، فشار بسیار زیادی را متحمل شد. مورینیو او را نمی‌خواست اما از طرفی هم نمی‌خواست که او به تیم رقیب برود. اما رومن آبراموویچ -مالک چلسی- به او احترام گذاشت و اجازه انتخاب تیم بعدی یعنی آرسنال را به او داد. به استثنای بازی در مقابل وستهام، مابقی بازی‌های او در آرسنال درخشان بوده است. وی، در رختکن هم دارای کاریزمای مدیریت است.

(دیوید هیتنر)

78. آردا توران / هافبک بارسلونا / ترکیه‌ای

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


تنها ترکیه‌ای موجود در لیست 100، آردا توران است. بازیکنی که به خاطر انتقالش به بارسلونا از می 2015 تا پایان سال توپ نزد و در نتیجه از حیث رتبه در لیست، نزول پیدا کرد. «دیه‌گو سیمئونه»، این بازیکن را بسیار دوست داشت و اصلا میل نداشت که او را از دست بدهد. به نظر، او کار سختی را در میان ستارگان بزرگ بارسلونا برای رسیدن به ترمیب فیکس در پیش داشته باشد. هوش و تکنیک وی می‌تواند خیلی به کارش بیاید.

(گرگ باکوفسکی)

77. هنریخ میختاریان / هافبک بورسیا دورتموند / ارمنستانی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


بزرگترین مشکل این هافبک ارزشمند، درخشندگی بایرن مونیخ در بوندسلیگاست که موجب شده او کمتر امکان و مجال پیشرفت در تیم کنونی خود را داشته باشد. گرچه در فصل 15-2014 مصدومیت‌هایی داشت اما تحت نظر «توماس توخل» درخشش خوبی داشت و به عنوان هافبک حمله‌ای تا 5 نوامبر 8 گل به ثمر رساند. هم‌اکنون لیورپول از مشتریان پر و پا قرص وی است.

(نیک ایمز)
76. فرانک ریبری / مهاجم بایرن مونیخ / فرانسوی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان / بخش اول


ریبری در فصلی که گذشت بسیار بدشانسی آورد. در 7 بازی توپ زده بود که در ماه مارس در مقابل شاختار دونتسک دچار مصدومیت شدید شد و هم‌اکنون هم بطور کامل از مصدومیت بیرون نیامده است. درخشش داگلاس کاستا در پست وی، این بازیکن که یکی از بهترین بازیکنان دهه اخیر فوتبال جهان بوده را به شدت برای بازیابی جایگاه خود دچار مشکل کرده است.سوال این است که آیا تجربه و استقامت درونی او می‌تواند دگر بار به جایگاه سال 2013 برساند؟!

(گرگ باکوفسکی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    1 15
    مهدی طارمی حقش هست در این لیست باشد
  • پرسپولیسی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    4 4
    ایشالله ولی به نظرم خیلی بیشتر از اینها باید تلاش،قدرت بدنی و تموم کنندگی داشه باشه ایشالله بره یه تیم اروپایی پله های پیشرفت رو طی کنه تا به بره جزو 100 نفز.
  • علی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    10 3
    واقعا که طارمی مگه بازیکن؟؟؟؟؟ علیرضا جهانبخش سردار آزمون عزت الهی پورعلی گنجی حقیقی تیموریان دژاگه خیلی بهترن نسبت به طارمی
  • جلال ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    8 3
    حقیقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جان؟؟؟؟؟؟سردار یا جهانبخش یا عزت الهی یا امید ابراهیمی یه چیزی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس