کد خبر 527288
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

اگر حجم سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات تمام شود، آیا هزینه مشترکان همچون موبایل به شکل آزاد محاسبه می‌شود؟

 به گزارش مشرق، افزایش ضریب نفوذ پهنای باند در کشور میل و رغبت مردم را به داشتن پورت پرسرعت (اینترنت پرسرعت) بیش از پیش کرده و شرکت‌های مختلفی نیز در حال حاضر مشغول به ارائه خدمات اینترنتی و ارائه طرح‌های جذاب در این زمینه هستند.
 
شرکت مخابرات نیز از جمله ارائه دهندگان خدمات اینترنتی است که از قدیم به واسطه طرح‌های نامحدودش شناخته شده بود و اکثر مردم تهران در زمان خرید سرویس اینترنت، به دلیل حجمی و گران بودن خدمات شرکت‌های PAP، ISDP و ISP تشخیص می‌دادند از مخابرات اینترنت بگیرند.
 
با توجه به اینکه سرویس‌های نامحدود این شرکت در قبال خدمات حجمی (محدود) شرکت‌های اینترنتی دیگر با استقبال چشم‌گیری روبرو شده بود، این شرکت در مواقعی دچار کمبود پهنای باند و ترافیک بیش از پیش در سامانه‌اش می‌شد تا اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه‌های سرویس‌های مختلف را از منظر حجم و سرعت مصوب کرد تا الگوی کاری شرکت‌های اینترنتی احصاء شود.
 
هر چند مخابرات سرویس‌های نامحدودش را با سرعت‌های نهایتا 512 کیلوبیت بر ثانیه که خود نوعی محدودیت بود، ارائه می‌داد اما با مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر افزایش سقف سرعت سرویس‌های اینترنتی، رفته رفته رویکرد خود را عوض کرد.
 
تبلیغات گسترده این شرکت پیرامون تعویض یا خرید سرویس‌های پرسرعت حجمی (محدودیت‌دار) آغاز شد؛ شعار مخابرات استان تهران هم حول کیفیت برجسته‌تر شد و از کسانیکه تا پیش از ارائه سرویس‌های حجمی نسبت به کیفیت پایین گلایه‌مند بودند، درخواست کرد تا سرویس‌های خود را به حجمی تغییر دهند و باکیفیت بالاتری روبرو شوند.
 
علی‌رغم اینکه هیچ اجباری برای مشترکان سابق (نامحدود) برای انتخاب سرویس‌های حجمی نبود و نیست اما کمپین‌های تبلیغاتی مخابرات استان تهران مشترکان را بر آن می‌دارد تا از سرویس‌های با کیفیت بالاتر استفاده کنند.
 
حال یکی از مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران که براساس این تبلیغات، سرویس حجمی را انتخاب کرده با مشکلی عجیب روبرو شده است.
 
وی با بیان اینکه "پس از اعلام چند باره مخابرات، سرویس ADSL خود را از نامحدود به حجمی تغییر دادم"، گفت: اما در اولین دوره قبض صادره با افزایش غیرمنطقی قبض مواجه شدم که پس از تماس با اپراتور مربوطه، به من اعلام شد که برخلاف سایر اپراتورهای ارائه‌ دهنده خدمات، پس از پایان حجم یا زمان اعتبار سرویس، اپراتور اقدام به محاسبه تعرفه حجم مصرفی به صورت آزاد کرده است.
 
این مشترک گلایه‌مند از خدمات اینترنت مخابرات استان تهران در ادامه گفت: این در حالی است که واژه "آزاد" و قیمت نحوه محاسبه آن در هیچ کجا به مشترک اعلام نشده است.
 
او عنوان کرد: اگر برحسب سرویس خریداری شده، حساب می‌شد باید بعد از دریافت قبض تلفن (هر دو ماه یک بار)، هزینه 25 هزار تومان بابت سرویس حجمی از من دریافت می‌شد اما در سررسید دوره با رقم 53 هزار تومان برای اینترنت مواجه شدم و همین عاملی برای پیگیری موضوع شد.
 
وی افزود: بعد از دو بار پیگیری از طریق 2020 تنها به من اعلام شد که اتمام حجم را از طریق پیامک اعلام کرده‌اند اما چون پیامک انبوه را غیر فعال کرده‌ام، قادر به دیدن پیامک نبودم!
 
این مشترک که از توضیحات مرکز پشتیبانی اینترنت مخابرات قانع نشده و احساس می‌کند حقوقش تضییع شده، مراتب را در سامانه 195 وزارت ارتباطات (سامانه ثبت شکایات) گزارش می‌کند و خواستار پیگیری از طریق قانونی می‌شود.
 
این گزارش در تاریخ 1394/11/1 در سامانه وزارت ارتباطات ثبت و در تاریخ 1394/11/3 به اپراتور مربوطه ارجاع داده می‌شود.
 
اپراتور نیز با دو روز تأخیر یعنی در تاریخ 1394/11/5 اینگونه در باکس شاکی پاسخ می‌دهد:
 
"احتراما طی مذاکره تلفنی با جنابعالی و بررسی‌های به عمل آمده، به اطلاع می‌رساند از آنجایی که نسبت به مسدود نمودن درگاه اس‌ام‌اس تبلیغاتی شماره تلفن همراه خود اقدام نموده‌اید لذا پیامک‌های مربوط به اتمام حجم سرویس ADSL توسط خط همراه شما دریافت نمی‌گردد. ضمنا اطلاعات بیشتر درباره مصرف حجم اضافه و صورتحساب کارکرد سرویس اینترنت از طریق سایت www.tct.ir قابل رویت است."
 
گزارش این مشترک به سامانه وزارت ارتباطات طبق تصویر زیر است:
 
اینترنت ADSL مخابرات دو نرخی شد؟
معمولا شرکت‌های اینترنتی دارای سیستم CRM مجزایی هستند که به وقت اتمام سرویس اینترنتی چه از منظر حجم و چه زمان، درگاه خرید شارژ یا تمدید سرویس برای آنها بازگشایی می‌شود و کاربران می‌توانند از وضعیت حساب خود آگاه شوند.
 
معمولا عرف نیست که مشترکان به سایت خاصی بروند و ریز کارکرد را بگیرند زیرا در مشغله‌های روزانه ممکن است این موضوع را فراموش کنند؛ از سویی دیگر معیار اپراتورها نباید پیامک‌های اطلاع‌رسانی باشد زیرا بسیاری از مردم به دلیل حجم بالای پیامک‌های ناخواسته، جلوی این سرویس را گرفته‌اند.
 
با این حال انتظار می‌رود چنین ضعفی اصلاح شده و حداقل به مشترکان جواب سر بالا داده نشود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    توضیحات زیاد بی معنی چرا خدمات اینترنت مخابرات به درد آزار نمی خوره؟ شش ماه قبل یه سرویس ظالمانه ای داشتند به نام 20+10+شبانه رایگان یعنی سی گیگ زهرمار من برای شش ماه 150 هزار تومان گرفتم الان لعنتی میگه همینم نیست سه ماه نه گیگ 35 هزار تومان
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این مخابرات دزده من قبل ساعت رایگان به اینترنت متصل شدم و حدود 40 مگ اینترنت مصرف کردم بعد در ساعت 00:58 شروع به دانلود کردم.بعد چند روز که رفتم مشاهده کردم 900 خورده ای مگ از ترافیکم کم کرده بود.به این 195 هم شکایت کردیم ولی هنوز پاسخش نیامده.2020 هم که میخوان پاچه ادم را بگیرن
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اقا من جی پی ار اس همراه اول رو دارم از نوع ماهیانه ۱۷هزار تومن تا حدود دو هفته پیش هیچ مشکلی نبود تو همین مکانی که هستم باهاش کار میکردم اینترنت 3G بود علامت روی گوشی هم H میومد حتی از برخی سایتهای ایرانی سریال میدیدم(منطور اینکه مشکلی نداشتم) اما یهویی اینترنت 3G قطع شد. الان وقتی رو حالت "فقط3G" قرار میدم حتی انتن مکالمه هم میره ولی وقتی رو حالت اتوماتیک یا حالت 2G میذارم آنتن میاد علامت اینترنت هم E میشه که حتی صفحات عادی وب رو هم نمیتونه باز کنه. تا قبل از این ده روز مشکلی نبود. در ضمن وقتی چند متر از این محل فاصله میگیرم 3G میاد مثلا یه وسط کوچه بعدی میرم مشکلی نیست. خط های دیگه هم تو این نقطه همین مشکل رو دارن. مشکل عدم پوشش نیست چون تا قبل از این قطعی ده روزه من ماه ها داشتم تو همینجا استفاده میکردم. هربار هم با اپراتور تماس میگیرن فقط مبگن پروندتون بازه ما برچسب فوری بهش میزنیم سه روز بعد مجددا تماس بگیرید. یه بار هم گفتن مشکل سیم کارته که اونم عوض کردم هیچی عوض نشد فقط الکی رفتم سیم کارت عوض کردم.
  • cecnhdlx ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    20

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس