کد خبر 527232
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

شادمانی رسانه‌های رسمی عربستان به خاطر مقالۀ منتشر شده در یک نشریه فرانسوی، به دلیل انتشار ترجمۀ واقعی آن مقاله در شبکه‌های اجتماعی چندان طول نکشید.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سعودی و به ویژه روزنامه‌های رسمی این کشور از تعریف و تمجید نشریه فرانسوی "لوپوینت" از عربستان خبر دادند؛ فعالان سعودی نیز فورا در شبکه‌های اجتماعی هشتگی را با عنوان مقالۀ این نشریه فرانسوی تحت عنوان "کشوری که کل دنیا را تکان داد" ایجاد کردند.

پس از این ماجرا، یکی از فعالان عربستانی به نام "مستنیر" با انتشار ترجمه‌ای از مقدمۀ این مقاله، تأکید کرد که رسانه‌های سعودی درحالی به این مقاله پرداخته‌اند که مضمون آن به شدت ضد عربستان است.

نشریه فرانسوی و گاف بزرگ رسانه‌های سعودی
در ترجمۀ مقدمۀ این مقاله که در صفحه "مجتهد" فعال معروف و افشاگر عربستانی بازنشر شده، آمده است: "در این کشور همه نوع ابهام وجود دارد. همپیمان برگزیده ما در منطقه، روابطی نامشخص با افراطی‌گری دارد. نفت نقطه قوت و در عین حال نقطه ضعف این کشور است. گاهی منطقه را به آتش می کشد، و مانند یمن صحنه جنگی خونبار را به راه می اندازد، و هنگامیکه ایران در دنیا پذیرفته می‌شود، (عربستان) جنگ شیعه و سنی به راه می اندازد. همچنین می توانیم از اعدامهایی صحبت کنیم که (روش آن) مربوط به قرنها گذشته است. تغییراتی کند و آهسته در این جامعۀ نفوذ ناپذیر وجود دارد. این تحقیقی درباره این دوست عجیب .. بسیار قدرتمند، بسیار شکننده و سست و بسیار نگران کننده است.

روزنامه سعودی الوطن یکی از رسانه هایی بود که با انتشار مطلبی درباره این موضوع نوشت: نشریه فرانسوی لوپوینت با انتخاب عکسی از ملک سلمان روی جلد خود، با تیتر درشت نوشت: "کشوری که کل دنیا را تکان داد" الوطن در ادامه ترجمه‌‌ای کاملا متفاوت از این مقاله در تمجید از عربستان و پادشاه این کشور منتشر کرد. الوطن مدعی شد که این نشریه فرانسوی "تصمیم گیری های عاقلانه و هوشمندانه، فعال کردن همپیمانان به صورت ویژه، نقش فعالانه در نبرد با تروریسم و اجرای قاطعانه احکام قانونی" را دلایل برتری عربستان دانسته است ... این درحالی است که مضمون این مقاله کاملا ضد عربستان است !!
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    سعودیا یه مشت خرفتن خرففففت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس