کد خبر 527210
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
پرده اول
پاسدار جوان: آن‌ها را مجبور کردیم فارسی صحبت کنند ...
رهبری: فارسی صحبت کردند؟! ...

«کار شما بسیار عالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکایی‌ها را به آب‌های ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آن‌گونه با دست‌هایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.»

این بخشی از گفت وگوی رد و بدل شده رهبر انقلاب و پاسداران جوان سپاهی بود که تفنگداران متجاوز آمریکایی را بازداشت کرده بودند. گویی قدردانی 3 روز قبل از پاسداران جوان ایشان را را راضی نکرده بود. رهبری در این جلسه در جمعی صمیمی با این پاسداران جوان دیدار کردند، با تک تک آن‌ها دست دادند. تفقدشان کردند و کار آنها را «بهنگام و عالی و جالب» خواندند.

پرده دوم

طی 12 سال مناقشه هسته‌ای و به خصوص در طول 24 ماه مذاکرات هسته‌ای ،رهبر انقلاب نکات بسیاری مطرح کرده‌اند اما شاید یکی از راهبردی‌ترین مسائلی که ایشان در مقاطع مختلف به آن توجه کرده‌اند ،مخالفت با رفتار غیرمتعارف با پرونده هسته‌ای ایران نه از سوی طرف‌های مقابل بوده است. مواردی همچون: مخالفت با بازرسی‌های غیرمتعارف ،پرس و جو از دانشمندان ایرانی و بازرسی از مراکز نظامی. جایی که فرمودند:«بنده با بازرسی‌های غیرمتعارف موافق نیستم پرس و جو از شخصیت‌ها را به هیچ وجه قبول ندارم بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیرم. » خط قرمزهایی که تمامی آنها در برجام به طرف مقابل تحمیل شد.

پرده سوم

مسئولان سیاست خارجی ما با تلاش آمریکا برای ادبیات سازی و تثبیت مواضع سلطه طلبانه خود درباره توافق هسته‌ای روبه رو هستند. این درحالی است که آمریکا خود به این توافق نیاز دارد.

پرده چهارم

برجام نهایی و در مجالس ایران و آمریکا مصوب شده است. رهبری در نامه‌ای 9 بندی به صورت  مشروط برجام را تایید می‌کنند. اما برخی بندهای نامه در برجام نیست . به عنوان نمونه ،در حالی که در برجام هیچ جمله صریحی برای بسته شدن پرونده PMD نیامده اما رهبری، تبادل اورانیوم غنی شده و آغاز تغییرات در راکتور اراک را به بسته شدن پرونده PMD منوط می‌کنند.

برخی‌ها احساس بن بست می‌کنند اما پس از مذاکراتی، آمریکایی‌ها عقب نشینی می‌کنند و خط قرمزهای رهبری اجرایی می‌شود.

پرده پنجم

 خبرها این است از روز 26دی ماه برجام اجرایی خواهد شد و همه واکنش‌ها مثبت است . اما بامداد 23 دی ناگهان خبر بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه، رسانه‌ای می‌شود. عده‌ای خوشحال، عده‌ای نگران و عده‌ای ناراحت می‌شوند خیلی‌ها نگران برجام اند...
تفنگداران وارد آب‌های سرزمینی شده اند. پاسداران شجاع سپاه، تفنگداران را بازداشت کرده اند، حالا تماس‌ها برقرار می‌شود.

سپاه از همان ابتدا اعلام می‌کند که اگر اثبات شود که قایق‌ها به اشتباه وارد شده‌اند رفع مسئله طولانی نخواهد شد. حدود 24ساعت زمان می‌برد. مسئله بررسی می‌شود و پس از تماس‌های مستقیم که بین وزرای خارجه آمریکا با ایران رخ می‌دهد، سپاه پس از بررسی‌های خود اعلام می‌کند تفنگداران به اشتباه و سهواً وارد آب‌های سرزمینی شده‌اند و این تجاوز عمدی نبوده است.

 پس از 24ساعت که تهدیدها جواب نداد با خواهش و عذرخواهی آمریکایی‌ها ،تفنگداران در آب‌های بین‌الملل «رها سازی» می‌شوند.

برجام دارد اجرا می‌شود و یک احساس غرور خوشایند کشور را دربرمی گیرد اما عکس تفنگداران آمریکایی در حالی که زانو زده‌اند و تسلیم شده اند، عکس یک رسانه‌های دنیاست .

پرده ششم

راز این لبخند نزدن ها، شرط و شروط گذاشتن ها، روی ترش به دشمن نشان دادن ها، چیست؟ به نظر می‌رسد نخ تسبیح این است که رهبری از این که ملت ایران اقتدارش به هر شکلی خدشه دار شود آزرده می‌شوند.

حالا می‌خواهد تحمیل یک حرف زور باشد ،می خواهد ندادن یک حق باشد، می‌خواهد مستثنی شدن ایران باشد، می‌خواهد یک نطق گستاخانه و خارج از نزاکت باشد. برای رهبر انقلاب اقتدار ملت ایران، عزت ملی و احساس غرور ملی مهم است . چه این که این غرور تاریخ ساز است

پرده آخر

رهبری با تشکر از پاسداران شجاع اکتفا نمی‌کنند؛ دعوتشان می‌کنند و پدرانه تک تک شان را تفقد می‌کنند و کار آن‌ها را، در زمانی که همه نگران آسیبی به برجام بودند، آن را کار خدا دانستند. آن هم درست زمانی که برخی ادبیات سازی‌های آمریکا هر ایرانی را آزار می‌داد.

چقدر عالی و به هنگام بود . خدا کار خودش را کرد و برای کسانی که در راهش جهاد کرده‌اند گشایش کرد. (وَ الذینَ جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا... )

همه ما ایرانی‌ها به این احساس اقتدار و تثبیت آن نیاز داشتیم و حالا شرایطی که مسئولان سیاسی باید آن را ادامه دهند این است که طبق کلام رهبری بایست در همه عرصه‌ها همین گونه عمل کنند. یعنی مسئولان باید مراقب تجاوز دشمن باشند و ببینند دشمن کجا تجاوز می‌کند، کجا دارد از خطوط قرمز تجاوز می‌کند و هوشمندانه و مقتدرانه با قدرت جلویش را بگیرند.

* سید علی علوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    برای نسل آینده از شیرینی غیرقابل وصف این غرور آفرینی پاسداران دلاور و باایمان میهنم خواهم گفت واقعا از این که انقدر عزت ما به بازی گرفته شد و مداما توهین شنیدیم و هیچ عکس العملی ندیدیم ازرده شده بودیم درود بر تمام دلاورمردان ایرانی
  • افشین تهران ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    سربازان کشوریکه خود را پلیس جهان میبینند نشسته و دست بر سر دارند تا همه دنیا ببینند که یک ملت را نمیتوان تحقیر کرد.انها خطوط رهبری را میپذیرند چون میدانند که ملتی پشت سر این رهبر فرزانه اماده و به هوش و به گوش ایستاده هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس