کد خبر 527191
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در راس هیاتی بلند پایه ای وارد شهر رم پایتخت ایتالیا شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نخستین سفر اروپایی خود پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات این کشور صبح روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه وارد فروگاه 'چامپینو' در شهر رم شد جاییکه مورد استقبال پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا قرار گرفت.

شش نفر از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی کرده و گفته می شود که در اسنادی برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا می رسد.

روحانی که به دعوت رسمی 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا، به رم سفر کرده است تا ساعتی دیگر با 'سرجو ماتارلا' همتای ایتالیایی خود در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور ملاقات و امشب نیز ساعت 19 به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) با رنتزی دیدار و گفت و گو می کند.

هدف از این سفر، کار برای بهبود گفت وگوهای سیاسی و آماده سازی زمینه برای مبادلات تجاری میان دو کشور در پی لغو تحریم ها است. روحانی همچنین قرار است روز سه شنبه ساعت 11 به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در واتیکان دیدار و گفت و گو کند.

مناسبات دو جانبه، بحران سوریه، مبارزه علیه تروریسم، توافق هسته ای، لغو تحریم ها و مبادلات تجاری فی مابین از جمله موضوعات مورد گفت و گو میان روحانی و مقامات ایتالیایی است.

روحانی صبح روز سه شنبه همچنین با شرکت در یک نشست اقتصادی با بیش از 500 تن از کارآفرینان، سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا دیدار می کند. رئیس جمهور کشورمان صبح روز چهارشنبه پس از شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی رم را به مقصد پاریس ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • laiodtvw ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    20

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس