گردان های مهندسی رزمی به «سنگر سازان بی سنگر» ملقب شده بودند و نیروهایش محبوب ترین و قابل احترام ترین رزمنده‌گان حاضر در میدان نبرد به شمار می رفتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در سال های دفاع مقدس، وظیفه ی پشتیبانی لجستیکِ رزمندگان اسلام، عمدتا بر دوش «جهاد سازندگی» قرار داشت. نیروهای این نهاد، در قالب «گردان های مهندسی-رزمی» در تمامی محورهای عملیاتی حضور داشته و ایجاد سنگر، خاکریز و... را بر عهده داشتند.

در این میان، خطرناک ترین ماموریت، ایجاد خاکریز بود. لودرچیان و راننده بلدوزرهای «جهاد سازندگی» درست زیر دید مستقیم دشمن، باید برای رزمندگان جان پناهی برپا می کردند. بی پناهی کامل در زیر آتش بی امان دشمن و اصابت گلوله های کالیبر بزرگ به بدنه ی «لودر»(که صدای مهیبی به وجود می آورد) شرایطی را ایجاد می کرد که نشستن پشت سکانِ این غول آهنین، شجاعت و ازجان گذشتگی بسیاری را طلب می کرد.

خصوصا این که دوست و هم سنگرت، چند لحظه ی قبل، روی همین «لودر» باآتش مستقیم دشمن تکه تکه شده و باید جایش به سرعت پر شود. به همین دلیل بود که گردان های مهندسی رزمی به «سنگر سازان بی سنگر» ملقب شده بودند و نیروهایش محبوب ترین و قابل احترام ترین رزمنده‌گان حاضر در میدان نبرد به شمار می رفتند.

نمایی که پیش رو دارید، سه «سنگرساز بی سنگر» را در یک قاب به ثبت رسانده است. سه راننده ی لودر، از بچه های جهاد سازنده‌گی دامغان که هر سه در حین انجام ماموریت خطیرشان، خلعت شهادت پوشیدند:
از سمت راست، به ترتیب، شهیدان:

* «قدرت الله یوز باشی نژاد» متولد 3 آبان 1345 شمسی در روستای «زردوان» که به تاریخ 25 تیر 1365 شمسی در «مهران» بال در بال ملائک گشود.
*«عبدالرضا غریب نژاد» متولد 3 آبان 1346 شمسی در شهر «دیباج» که به تاریخ 24 بهمن 1365 شمسی در «شلمچه» پنجه بر ایوان عرش گرفت.
 و «رحمت الله ایثاری» متولد 7 شهریور 1347 شمسی در روستای «زردوان» که به تاریخ 30 تیر 1364 شمسی در «مهران» پنجه بر ایوان عرش گرفت.

روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


عكس/ راننده های آسمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    تیتر خبر را اصلاح کنید .شهدا ارزش بیش از این دارند که ما با این تیتر بخواهیم مخاطب جذب کنیم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    یه یادداشت درباره شهید مهدی حیدری که چند روز پیش در حلب شهید شد و پیکرش هم نیومده نوشتم و براوت ایمیل کردم. اگر صلاح میدونید منتشر کنید.
  • علمدار ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    با یاد همه ی شهدای گرانقدر بخصوص شهیدان بی سنگر همه با هم صلوات بر محمد وال محمد راهدیه روح بلندشان کنیم.
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    بخدا جوانان امروزی حتی تصور رشادت های این جوانان را هم نمی توانند بکنند . مگر شوخی است که یک لودر سه چهار راننده داشت تا اگر کسی شهید می شد راننده بعدی بلافاصله کار را ادامه می داد .
  • دامغانی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مشرق موضع انتخاباتیت را با این خبر روشن کردی.(البته در دامغان). کار درستی نبود که به این زودی دستت را رو کنی
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    در پاکی و اخلاص و نورانیت جهادسازندگی و سنگرسازان بی سنگر همین بس که خاتمی آن را منحل نمود.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    منم از این عکسها دارم. یادش بخیر
  • فدائی امامت و ولایت ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بسم رب الشهداء والصدیقین نسل امروز انقلاب اگر شجاع تر از نسل اول نباشند ، حداقل همانند نسل اولی ها هستند. نگاهی دقیق بر جریان های اخیر در عرصه های مختلف دفاعی اعم از عملیات درون مرزی و برون مرزی مزید بر فعالیت های علمی که دنیا را خیره کرده است مبین این موضوع است.
  • فدائی امامت و ولایت ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    بسم رب الشهداء والصدیقین شهروند گرامی جهت تنویر افکارت ، پیشنهاد می کنم خبر امروز تسنیم تحت عنوان : «حماسه‌های جوانترین شهید مدافع حرم ایرانی در سوریه به روایت تصاویر» را مطالعه کن تا با دیدن تصاویر چهره های بشاش جوانان نسل چهارم انقلاب اسلامیمان و مدافعین حرم را ببینی و بدانی بر خلاف آنچه در دنیای فکری و خبری محاصره ات کرده اند ، وقایع چگونه است. برای شما و انانکه بر اساس قرار گرفتن در طیف افکار خاصی ، دنیا را دگرگونه می بینند آرزوی بصیرت دارم. چون هرچه باشید هموطن مایید و علیرغم نارضایتی از برخی گفتار نسنجیده تان ، باز هم دعا می کنم حق را ببینید ، بشناسید و با آن همراه باشید.
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خداوند سردار رشید اسلام شهید مهدوی دامغانی را بیامرزد
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس