وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار اتهامات خود علیه ایران هرگونه میانجیگری پاکستان بین ایران و عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی، امروز- یکشنبه- در جدیدترین لفاظی‌های خود علیه ایران، مدعی شده که ایران طی بیش از 35 سال سیاست خصمانه‌ای را علیه جهان عرب در پیش گرفته و در امور داخلی کشورهای عربی مداخله کرده است.

به نوشته پایگاه خبری «الیوم السابع»، الجبیر که در حاشیه اولین دوره از نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و هند در بحرین سخن می‌گفت، وجود میانجیگری پاکستان بین تهران و ریاض را رد کرد.

الجبیر بدون نادیده گرفتن گزارش رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که عربستان سعودی را منشأ شکل‌گیری تروریسم داعشی معرفی می‌کنند، ادعا کرد نه تنها عربستان بلکه سازمان ملل متحد و برخی کشورهای دیگر ایران را را در فهرست کشورهای حامیان تروریسم قرار داده‌اند.

وی از پیشنهادهای برخی کشورها برای میانجیگیری بین تهران و ریاض خبر داد، گفت: «تا زمانی‌که ایران واکنشی مثبت دهد، هیچ میانجیگری وجود نخواهد داشت. ایران موسسات دولتی دارد که در نقش سازمان‌های تروریستی فعالیت می‌کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مریضه این بابا.... زده رو دسا نتانیاهو
  • على ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مشرق جان لطف كن توى خبرات عكس اين عوضى رو نذار . حالمون به هم ميخوره به خدا . ممنون
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    بی شرف ملخ خوار،انشالله روزی قدرت ما رو خواهید چشید و ان روز نزدیک است
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    عادل الجبیر سپس گفت که شواهد مستحکمی از خصومت ایران وجود دارد و این کشور در فهرست سازمان ملل متحد و دیگر کشورها چون عربستان سعودی در زمینه حمایت از خرابکاران قرار دارد. چه غلط ها! تو که مهد ترور و تروریستی لیست و فهرست داری؟! بر بزگترت بیاد از ترس و حسودی با مصر جیره خور مانور نظامی بده بعد برو گفته های کالین پاول و تجزیه و تحلیل کن .شان نظامی ما می آید پایین وقتی بحث عربستان می شه توی یمن دیدیمو میخندیم.
  • اصلاحی از حامد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    با نادیده گرفتن درسته مشرق جان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس