سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بازداشت حدود صد نفر در خصوص حمله به سفارت عربستان، گفت: برخی از این افراد آزاد شده‌‌اند.

به گزارش مشرق، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان، گفت: حمله به سفارت عربستان کار بدی بود که کل مسئولان نظام آن را محکوم کردند و نظام بلافاصله موضوع را پیگیری کرد تا چگونگی و کم و کیف این رویداد را در یابند.

وی تصریح کرد: باید مشخص می‌شد که آیا این جریان سازمان‌یافته بوده است و اینکه آیا با انگیزه خاصی این کار صورت گرفته است یا خیر؟

اژه‌ای خاطرنشان کرد: از ابتدای پیگیری این پرونده تاکنون حدود صد نفر بازداشت شدند که مشخص شد برخی بی‌گناه هستند و برخی که بازداشت آنها ضروری نبود آزاد شدند و امروز نیز مسئله به طور جدی دنبال می‌شود تا جوانب امر روشن شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تأکید کرد: حمله به سفارتخانه‌ها موضوع بی‌سابقه نیست و در کشورهای مختلف روی می‌دهد چنانچه به سفارت ایران در کشورهای دیگر نیز حمله شده است اما در هیچ جا به این شدت و وسعت مسئله پیگیری نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مسئولان سعودی در این زمینه اقدامات زشتی انجام داده‌اند و همچنان به این گونه اقدامات ادامه می‌دهند که مسئولین ذیربط نیز باید پاسخی در خور به این اقدامات بدهند ضمن اینکه افرادی در داخل کشور نیز در این خصوص بداخلاقی و سوءاستفاده کرده‌اند که این مورد نیز باید به درستی پیگیری شود.

وی گفت: مسلم شده است آنان که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند و اقدامات تخریبی در سفارتخانه انجام داده‌اند دو دسته‌اند که یک دسته آنان انگیزه ضدانقلابی و مجرمانه نداشته‌اند، وارد سفارت نشده و کار تخریبی نکردند.

وی تصریح کرد: این افراد با توجه به اقدامات عربستان در ماه‌های اخیر همچون حمایت از تروریسم، داعش و کشته شدن شمار زیاد مسلمانان در فاجعه منا و اقدام نامناسب مأموران عربستانی در گمرک جریحه‌دار شده بودند که برای اعتراض به مقابل سفارتخانه آمده بودند اما وارد نشده و کار تخریبی انجام نداده بودند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اين همه كه ما بخاطر حمله به سفارت عربستان واكنش نشان داده و مدام محكوم مي كنيم آيا عربستان سعودي بخاطر كشتن ٥٠٠ حاجي بي گناه ايراني يك نفر را هم بازداشت كرد؟! كردند كه كردند به جهنم كه سفارت عربستان را آتش زدند، چرا ما كاسه ي داغتر از آش شده ايم، اين حركات معنايي جز چاپلوسي و پاچه خواري سقوطي ها نيست، اصلا نبايد روي خودمان بگذاريم كه چنين اتفاقي افتاده و نبايد آن را بزرگ كنيم، در برابر سعودي ها نبايد ضعف نشان داد، مگر نان شبمان گير آنها است؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس