کد خبر 526566
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

پرچمداری زهرا نعمتی در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.

به گزارش مشرق، در جلسه روز گذشته هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو انتخاب و معرفی شد.

این خبر در برخی از رسانه‌های جهان بازتاب داشت. سایت insidethegames با اشاره به پرچمداری بانوی 30 ساله کشورمان در المپیک نوشت: زهرا نعمتی اولین ورزشکار زن آسیایی تاریخ است که به صورت همزمان می‌تواند در المپیک و پارالمپیک شرکت کند. او بدین ترتیب سومین بانویی خواهد بود که پرچم ایران در المپیک را حمل خواهد کرد. پیش از این لیدا فریمان در المپیک 1996 آتلانتا و هما حسینی در المپیک 2008 پکن پرچمدار کاروان ایران بودند.

این سایت در ادامه مطلب خود با اشاره به حضور نعمتی در تیراندازی با کمان آورده است: نعمتی قبل از تصادف سال 2004 که باعث ایجاد یک ضایعه نخاعی در او شد، در رشته تکواندو فعالیت می‌کرد و دارای کمربند مشکی بود. دو سال بعد از آن حادثه نعمتی در دانشگاه به رشته تیراندازی با کمان روی آورد و با سرعت به سمت موفقیت گام برداشت. 6 ماه پس از آن، نعمتی قهرمان کشور شد و و در رقابت با تیراندازان سالم نیز به مقام سوم رسید. نعمتی پس از آن به تیم ملی ایران دعوت شد و در هر رقابتی که شرکت کرد، به مدال دست یافت.

در ادامه این مطلب آمده است: او برای نخستین بار در پارالمپیک 2012 لندن شرکت کرد و یک مدال طلا و یک برنز به دست آورد. نعمتی سال گذشته (2015) در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش معلولان به مدال طلا رسید و در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش افراد سالم به مدال نقره دست یافت و سهمیه حضور در المپیک ریو را به دست آورد. نعمتی سیزدهمین ورزشکاری خواهد بود که می‌تواند به طور همزمان در المپیک و پارالمپیک شرکت کند. او همچنین پنجمین ورزشکاری است که در یک سال قرار است در المپیک و پارالمپیک به میدان برود. اولین کمانداری که به این افتخار رسید، پائولا فانتاتو در 1996 آتلانتا بود. این ورزشکار ایتالیایی در آن سال به مدال طلای تیمی در پارالمپیک رسید. همچنین ناتالیا پارتیکا، پینگ‌پنگ‌باز لهستانی در سال‌های 2008 و 2012 به صورت همزمان در المپیک و پارالمپیک حضور داشت. ضمن اینکه دو ورزشکار از آفریقای جنوبی نیز سابقه رسیدن به این افتخار را دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    احسنت به این بانوی قهرمان
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    درود بر اراده ی ایشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس