12 سرباز مسئول تامین امنیت مجمع جهانی اقتصاد داووس هنگام انجام وظیفه مواد مخدر مصرف کردند.

به گزارش مشرق، رسانه های سوئیس اعلام کردند 12 تن از سربازانی که مسئولیت تامین امنیت مجمع جهانی اقتصاد داووس را بر عهده داشتند، هنگام انجام وظیفه مواد مخدر مصرف کردند.

خبرگزاری سوئیس روز جمعه به نقل از استفان هوفر، سخنگوی ارتش این کشور اعلام کرد 12 سرباز حین انجام وظیفه حشیش و کوکائین مصرف کرده بودند که پس از جواب مثبت آزمایش مصرف مواد مخدر، طبق مقررات با آنها برخورد شد.

این سخنگو گفت پنج تن از آنها از هر دو نوع مواد مخدر استفاده کرده بودند و یکی از آنها نیز بیش از سه گرم کوکائین همراه داشت.

بازرسی ها روز سه شنبه در یکی از گردان های پیاده نظام کوهستان که از مناطق جنوبی کشور در کانتون های تیچینو و گراوبوندن آمده بودند، صورت گرفت.

وی افزود پنج سربازی که کوکائین مصرف کرده بودند به خانه هایشان فرستاده شده اند و منتظر احکام انضباطی هستند. فردی هم که کوکائین به همراه داشت به خانه فرستاده شده و در انتظار پیگرد قضایی است. هفت سرباز دیگر که فقط حشیش مصرف کرده بودند، اجازه یافتند در داووس بمانند، اما طبق مقررات انضباطی با آنها رفتار خواهد شد.

استفان هوفر گفت این حادثه امنیت مجمع جهانی اقتصاد را که در مجموع 4500 نیروی نظامی مسئولیت تامین آن را بر عهده دارند، به خطر نینداخته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس