کد خبر 526073
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

اگرچه قیمت نفت امروز 1.67 دلار بالا رفت و هر بشکه نفت 31.92 دلار فروخته شد اما در آستانه ثبت بیشترین کاهش ماهانه در 25 سال اخیر قرار دارد.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: قیمت نفت در معاملات امروز به علت افزایش تقاضای نفت کوره در آمریکا و اروپا بیش از 6 درصد افزایش یافت اما هنوز نزدیک کمترین قیمت از سال 2003 تاکنون است و در آستانه ثبت بیشترین کاهش در ماه ژانویه حداقل در 25 سال گذشته قرار دارد.

قیمت نفت خام در آستانه ثبت نخستین افزایش هفتگی در سال جدید میلادی قرار دارد اما تحلیلگران گفتند تغییری در عوامل پشت پرده عرضه که بسیار بیش از تقاضاست، رخ نداد است.

قیمت نفت در آستانه ثبت کاهش 16.8 درصدی در ماه ژانویه قرار دارد، که بزرگ‌ترین کاهش در نخستین ماه سال جدید میلادی در حداقل یک چهارم قرن گذشته است.

تاماس وارگا تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هیچ عاملی که به هیچ وجه نشان دهد که روند کاهشی کنونی در حال تغییر است، وجود ندارد... کاری که باید بکنند این است که به گزارش این ماه آی ای ای نگاه کنند.»

هر بشکه نفت برنت با 1.67 دلار افزایش 30.92 دلار فروخته شده است. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1.43 دلار افزایش 30.96 دلار معامله شد.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس