کارشناس باسابقه فوتبال ایران با اشاره به اینکه منکر ضعف کادرفنی تیم امید نیست، می‌گوید این ناکامی در مجموع به عدم مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال ایران باز می‌گردد.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب با اشاره به دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو که منجر به شکست 3 بر صفر ایران و حذف امیدها از راهیابی به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها، گفت: بازی را به خوبی شروع کردیم و تیم حریف را تحت فشار قرار دادیم، علاوه بر این فرصت‌های خوبی را روی دروازه تیم ژاپن ایجاد کردیم و به آنها اجازه ندادیم که در طول 90 دقیقه فرصت خوبی خلق کنند.

وی ادامه داد: به مرور زمان تیم امید تحلیل می‌رفت و دیدیم که در وقت‌های اضافه سه گل را دریافت کردیم. این شکست با توجه به قوانین نانوشته فوتبال طبیعی بود.

این کارشناس و مربی پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه ژاپنی‌ها هرگز در سراسر بازی چه زمانی که تحت فشار بودند و چه زمانی که روی دروازه ایران فشار می‌آوردند از تعادل فکری و برنامه‌ریزی خوب خود خارج نشدند، بیان کرد: آنها تیم منسجمی بودند و با اقتدار توانستند ایران را شکست دهند. دروازه‌بان آنها در مجموع عملکرد خوبی داشت و ما نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. آنها از نظم و سازماندهی بهتری نسبت به ما برخوردار بودند و در نهایت هم توانستند به مرحله بعد صعود کنند.

ذوالفقارنسب با آسیب‌شناسی علت ناکامی فوتبال ایران در صعود به رقابت‌های المپیک و 44 ساله شدن عدم این راهیابی، عنوان کرد: فوتبال ما به لحاظ ساختار اداری و مدیریتی مشکلات زیادی دارد که این مساله باعث می‌شود نباید از همه ظرفیت فوتبال ایران بهره ببریم. مطمئنا فوتبال ایران شایسته این همه ناکامی نیست.

وی با بیان اینکه موفقیت ژاپنی‌ها در صعود به المپیک خلق‌الساعه نیست، گفت: ما به فوتبالی باختیم که صاحب برنامه و سبک بود. آنها شش دوره بدون وقفه به المپیک صعود کردند و در دوره قبلی نیز با کره جنوبی برای کسب مقام سومی رقابت‌های المپیک تقابل داشتند.

این پیشکسوت فوتبال ایران، افزود: نباید تنها کادرفنی یا یک گروه را در این ناکامی مقصر بدانیم. من منکر ضعف کادرفنی نیستم. شاید می‌توانستیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم اما این ناکامی به عدم مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود.

ذوالفقارنسب در پایان خاطرنشان کرد: ژاپنی‌ها در این دیدار لژیونرهای خود را به همراه داشتند. پرسش من این است که چرا ما نتوانستیم در این دوره از رقابت‌ها از لژیونرهای خود استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mohtaj ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مثلا لژیونرها بودن چه غلطی می خواستند بکنند این فوتبال رو باید جمع کرد و به بقیه رشته های مدال آور توجه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس