کد خبر 525961
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه گفت، این کشور تصمیم دارد طی سالهای آینده مبلغ ۵ میلیارد یورو به تونس کمک کند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه بعد از ضیافت شام اولاند با الحبیب صید نخست وزیر تونس اعلام کرد: یکی از محورهای اصلی این اقدام کمک به مناطق فقیر و اشتغال جوانان تونس است.

فرانسه در حالی از کمک ۵ میلیارد یورویی به تونس خبر می دهد که این کشور بعد از گذشت پنج سال از انقلاب مردم علیه رژیم زین العابدین بن علی و براندازی آن، صحنه اعتراض های گسترده ضد دولتی است.

تظاهرات مردم تونس بعد از این که رضا الیحیاوی که فارغ التحصیل دانشگاه و بیکار بود، اوج گرفت. وی هنگامی که تلاش کرد از تیر برق بالا برود تا صدای خود را به گوش مسئولان برساند دچار برق گرفتگی شد، نام او از فهرست اسامی قبول شدگان در وزارت آموزش و پرورش حذف شده بود.

میانگین بیکاری در تونس در سال ۲۰۱۵ به ۱۵.۳ در مقایسه با آمار ۱۲ درصدی در سال ۲۰۱۰ به سبب ضعف رشد و کاهش سرمایه گذاری رسیده است. این در حالی است که حجم بالای بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند.

ادامه اعتراضات الحبیب الصید نخست وزیر تونس را مجبور کرد مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را ترک کند و به کشور باز می گردد تا نشست اضطراری کابینه را تشکیل دهد.

از سوی دیگر الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس چهارشنبه گذشته گفته بود که دولت به دنبال ایجاد شش هزار فرصت شغلی است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    اگر تروریسم نبود تونس می توانست علاوه بر بخشهای مختلف اقتصادی در بخش توریسم بسیاری از جوانان خود را مشغول بکار کند تروریسم تونس را بیچاره کرده است این هم نتیجه اقدام راشد الغنوشی در اعزام پنهان تروریستها به سوریه و عراق وضعیت فعلی اقتصاد تونس نتیجه اقدامات نسنجیده راشد الغنوشی و تیم منافقش است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس