کد خبر 525657
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

پیکر چهار تن از شهدای مقاومت مردمی کشور یمن که به علت محاصره آن کشور از سوی عربستان سعودی و متحدانش امکان انتقال به وطنشان را نیافتند امروز پنجشنبه در شهر آمل در استان مازندران تشییع و تدفین شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، این شهدا به نام های' اکرم محمد الغفاری'، 'محمد احمدحسن الفخری'، 'عاطف علی حُزام ' و 'علی محمد المرونی' پس از اقامه نماز بر پیکر پاکشان که در آستان مبارک امامزاده ابراهیم(ع) شهر آمل اقامه شد تا بقعه تاریخی وزیارتی ناصرالحق آمل تشییع و در آن محل به خاک سپرده شدند.

این شهدا که بر اثر حملات هوایی ارتش عربستان سعودی مجروح و در حمایت امدادهای جهانی هلال احمر برای درمان به ایران منتقل شده بودند بر اثر شدت جراحات به درمان ها پاسخ نداده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در آیین امروز علاوه بر مردم انقلابی و شهیدپرور آمل ، علمای دینی و رهبران سیاسی جبهه مردمی کشورهای اسلامی در شهرستان آمل حضور داشتند.
دراین مراسم حجت الاسلام 'سید هاشم الحیدری' رهبر حزب الله عراق، 'علامه شمس الدین شرف الدین' رییس اتحادیه علمای یمن، ' رستم قاسمی' مشاور معاون اول رئیس جمهوری، نمایندگان مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری، و برخی مسئولان و شخصیت های مذهبی یمن و عراق حضور داشتند.
آیین شب وداع با این چهارشهید یمنی چهارشنبه شب با حضور پرشور مردم و مسئولان در حسینیه ثاراله سپاه ناحیه آمل برگزار شد.
این شهدا که بر اثر حمله ناجوانمردانه نیروهای رژیم آل سعود به مساجد شهر صنعا پایتخت یمن مجروح شدند ، در فروردین ماه امسال به بیمارستانی در تهران منتقل شده بودند.
با شدت حملات خاندان سعودی به یمن و تنگ کردن حلقه محاصره ملت یمن امکان انتقال پیکر این چهار شهید فراهم نشد و در نهایت با اجازه ولی امر مسلمین تصمیم بر دفن این شهدا در شهر آمل گرفته شد.
بقعه ناصر الحق در آمل از شخصیت های مورد احترام برای شیعیان یمن است و در سال های اخیر با همکاری مجمع جهانی اهل بیت و سازمان اوقاف و امور خیریه مرمت وبازسازی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس