کد خبر 52562
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸

كارشناسان تغذيه تاكيد كردند افرادي كه غذاهاي خود را با روغن زيتون طبخ مي‌كنند، احتمال اينكه دچار سكته مغزي شوند تا 41 درصد در آنها كاهش پيدا مي‌كند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اين كارشناسان معتقدند افراد سالخورده و سالمندتر اگر از اين روغن در رژيم غذايي خود استفاده كنند، طول عمرشان افزايش پيدا مي‌كند. در كشورهايي مثل فرانسه، يونان، اسپانيا و ايتاليا، روغن زيتون بعنوان يك عادات تغذيه‌اي سنتي و كلاسيك در نظر گرفته مي‌شود و در الگوي غذايي مردم اين كشور، اين روغن خوراكي و مفيد هميشه گنجانده مي‌شود.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، اما اين در حالي است كه در برخي از كشورهاي ديگر مثل انگليس، مقدار مصرف چربي‌هاي حيواني و اشباع شده خيلي بيشتر است.

آمارها نشان مي‌دهد كه در انگليس سالانه حدود 120 هزار نفر دچار سكته مغزي مي‌شوند و 30 درصد از مبتلايان به اين بيماري ظرف يك ماه جان خود را از دست مي‌دهند.

به گفته كارشناسان تغذيه، در انستيتو ملي سلامت و مطالعات پزشكي در انگليس، روغن زيتون حاوي اسيدهاي چرب امگا – 6 است كه اين چربي‌هاي مفيد در واقع قادر هستند واكنش بدن را نسبت به التهاب در بيماريها و ناراحتي‌هاي مزمن مثل امراض قلبي يا آرتريت، متوقف سازند و همچنين فشارخون را كاهش مي‌دهند.

در اين مطالعات به طور كلي 7 هزار و 625 شركت كننده 65 سال يا مسن‌تر شركت داشته‌اند كه هيچ يك از آنها نيز تاكنون سكته مغزي را تجربه نكرده بودند. اين كارشناسان معتقدند كه با انجام مطالعات بيشتر و دقيق‌تر روي روغن زيتون مي‌توان اطلاعات بيشتر و موثرتري درباره آن بدست آورد كه براي زندگي انسان مفيد خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس