نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هدف جریان اصلاحات در اعتراضات گسترده به شورای نگهبان، فشار به مراجع تصمیم گیر و جلب آراء مردم در انتخابات است.

به گزارش مشرق، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اعتراضات گسترده اصلاح‌طلبان در خصوص تعیین صلاحیت‌های شورای نگهبان اظهار کرد: اگر شما یک سال و نیم قبل از هر انتخاباتی را به خصوص بعد از مجلس سوم به این طرف نگاه کنید، یک هجمه رسانه‌ای هماهنگ با شرایط خاص زمانی خودش علیه شورای نگهبان توسط اصلاح‌طلبان انجام شده است.

وی با بیان اینکه همیشه این‌طور مطرح می‌شده است که شورای نگهبان به صورت فله‌ای کاندیداها را از یک جریان خاص ردصلاحیت می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز این فضاسازی برای مجلس دهم به شدت افزایش پیدا کرده است و در یک اقدام کاملا هماهنگ این کار اجرا می‌شود.

کوهکن گفت: در ماه‌های گذشته هم همین جریان به طرفداران خود گفته بودند که اینقدر ثبت‌نام کنید که اگر هم به صورت گسترده ردصلاحیت کردند، باز هم جریان اصلاحات به اندازه کافی داوطلب و نامزد مورد حمایت داشته باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از انتخابات دوره اول تا دوره نهم را نگاه کنید، کمترین تعداد زیر ۲ هزار نفر بوده است، ولی در دوره دهم این عدد به ۱۲ هزار نفر رسیده که به نوعی رکورد زده است.

وی گفت: امروز نزدیک به ۳۴ نفر از نمایندگان فعلی مجلس ردصلاحیت شده‌اند که ۲۵ نفر از آنها اصولگرا، ۵ نفر اصلاح‌طلب و ۴ نفر هم از مستقلین هستند، بنابراین این آمار نشان می‌دهد که جریان اصلاحات به صورت حداکثری ردصلاحیت نشده‌اند و این فضاسازی‌ها صرفا برای این است که بتوانند نتیجه مطلوب خود را در ۷ اسفند به دست آورند.

کوهکن تصریح کرد: اصلاح‌طلبان زمانی تلاش کردند موضوع برجام را به دو دسته طرفداران صلح و طرفداران جنگ تقسیم کنند و بعضی از آنها گفته بودند که باید جامعه به سمت و سوی دو قطبی شدن برود و این مسئله به گونه‌ای وانمود شود که اصلاح‌‌طلبان طرفدار صلح و توافق و اصولگرایان طرفدار جنگ هستند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آقای لاریجانی و اصولگرایان در مجلس خلاف طراحی اصلاح‌طلبان در مجلس عمل کردند که این امر باعث شد که بخشی از جریان اصلاحات موفق به دو قطبی کردن جامعه در موضوع برجام نشود.

وی با بیان اینکه حرکت‌هایی که امروز توسط اصلاح‌طلبان انجام می‌شود با دو هدف صورت می‌گیرد، گفت: یک هدف این است که مراجع تصمیم‌گیر را تحت فشار قرار دهند و هدف دوم این است که بدین ‌وسیله بتوانند در تبلیغات انتخاباتی موثر باشند و رای بیشتری را جلب کنند.

کوهکن با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت آرزو نمی‌کنیم که رقبای ما در انتخابات ردصلاحیت شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که پس از بررسی اعتراضات در موضوع تعیین صلاحیت‌ها، یک جمع قابل توجهی به مجموعه رقابت‌های انتخاباتی بپیوندند اما اگر چنین اتفاقی هم نیفتاد، به صورت طبیعی اصلاح‌طلبان دو لایه می‌شوند.

وی ادامه داد: یک لایه از اصلاح‌طلبان به سمت حرکت‌های غیرعقلانی و افراطی می‌روند و لایه دوم هم به سمت فعالیت‌های منطقی رفته و کاندیداهای نزدیک به خود در انتخابات را به کار می‌گیرند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: من حداقل فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان بخواهند انتخابات را تحریم کنند، چون می‌دانند شرایطی در دولت جدید برای ورود آنها فراهم شده است که با یک حرکت رادیکالی مجددا به دوران قبل از انتخابات مجلس هفتم برمی‌گردند و آسیب بزرگی می‌خورند؛ یعنی عقلانیت به آنها اجازه نمی‌دهد که به این سمت و سو بروند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس