به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن برای نشان دادن حسن نیت خود نام بانک سپه را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

به نوشته المانیتور تصمیم خروج نام بانک سپه از فهرست تحریم‌های آمریکا روز 17 ژانویه (یکشنبه) در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شده است. به ادعای مقامات آمریکایی، پس از آنکه نماینده ونزوئلا از واشنگتن خواسته نام این بانک را از فهرست تحریم‌های خود خارج کند، واشنگتن تصمیم گرفته که برای نشان دادن حسن نیت با این تصمیم مخالفت نکند.

یک مقام دولت آمریکا به المانیتور گفته است: «ما این را به عنوان اقدامی که می‌تواند اعتمادساز باشد و نشانه‌ای از حسن نیت دیدیم.»

بنا بر این گزارش، در طول مذاکرات هسته‌ای ایران خواستار خروج نام ایران بانک از فهرست تحریم‌های سازمان ملل بوده، اما تا پایان گفت‌وگوها توافقی در این رابطه حاصل نشده است. مقامات آمریکایی می‌گویند از ابتدا تصمیم داشته‌اند این بانک را از فهرست تحریم‌های ثانویه کنار بگذارند و نهایتا هم تصمیم گرفته‌اند که بانک سپه را از تحریم‌های سازمان ملل نیز خارج کنند.

روز شنبه یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی تائید کرد که ایران گام‌های لازم برای اجرایی شدن توافق هسته‌ای را برداشته است. بعد از انتشار این گزارش آمریکا و اروپا تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کردند، اما تحریم‌هایی را که به بهانه‌های دیگر وضع شده بود، حفظ کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    یقین بدونید برای حسن نیت نبوده بلکه برای فریب دادن ملت ایران بوده. این تحرکات برجامی شیطانی به دستور اتاق فکر فرماندهی پشت پرده شیطان بزرگ داره صورت میگیره تا به ملت ایران با روی خوش نزدیک بشن و بعد از پشت خنجرشو محکم بزنن. شخص اوباما یک ابزار خاص برای اونا برای فریب دادن مردم جهان بود و هست. جان کری و مونیز و شرمن و موگرینی و آمانو و... هم همینطور.. همشون یاران دنیایی شیطان هستند. فریب رفع تحریم اونا رو نخورید. تحرکاتشون همش نقشس. آمریکا اول با فریبکاری در طرف مقابل ایجاد غفلت میکنه و بعد نفوذ و بعد شروع پروژه اصلی یعنی حذف یا تغییر مسیر انقلاب. پس بیدار باشید. مرگ بر آمریکا.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    انصار چي ميشه؟
  • سعید ج ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    چه منتی هم میذارنا!! اوج تکبر توی حرفاشون موج میزنه!گفته نماینده ونزوئلا از واشنگتن خواسته! بعدش گفته تصمیم گرفته "مخالفت نکند"! بجای اینکه بگه موافقت کند. عجبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس