انتشارات «یازهرا(س)» کتابی با نام «تنهای تنها» با موضوع خاطرات شهید علی بلورچی را منتشر می‌کند. این کتاب را مرتضی قاضی نوشته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مرتضی قاضی به ایبنا گفت: کتابی به نام «تنهای تنها» درباره شهید علی بلورچی‌ نوشته‌ام که انتشارات یازهرا(س) آن را منتشر می‌کند.

وی درباره زمینه‌های نوشته شدن این کتاب توضیح داد: وقتی سال 1377 در دانشگاه شریف به عنوان دانشجو تحصیل می‌کردم، نمایشگاهی از دست‌نوشته‌های شهیدان برگزار شد و من تحت تاثیر دست‌نوشته‌های شهید بلورچی قرار گرفتم.

«تنهای تنها» به بازار کتاب می‌رسد/ کتابی که می‌تواند دستمایه خلق رمانی جذاب باشد
قاضی ادامه داد: یادداشت‌های او در واقع، محاسبات نفس بود و شهید بلورچی گناهان و غفلت‌هایش را یادداشت و خود را بر حسب آن گناهان مجازات می‌کرد. از آن‌جایی که در دانشگاه پیگیر امور مربوط به شهیدان بودم، پیگیری این شخصیت را هم ادامه دادم. برایم حس خوبی بود که هم دانشگاهی شهید بلورچی هستم.

نویسنده «حرفه‌ای» با اشاره به کتابی که درباره سه شهید راوی برای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نوشته است، گفت: شهیدان حمید صالحی، حسین جلائی‌پور و محسن فیض از دوستان شهید بلورچی بودند. آن‌قدر خاطرات آن‌ها به هم تنیده بود که بسیاری از خاطرات درباره او از همین راه به دست آمد. وقتی انتشارات «یا زهرا (س)» پیشنهاد نوشتن چنین کتابی را داد، مسیر نوشتن این کتاب را هموار دیدم.

وی درباره دیگر منابع تدوین این کتاب توضیح داد: پیش از این در کتابی به نام «محله‌های زندگی» به سرگذشت مادر شهید بلورچی پرداخته شده بود. من ضمن مطالعه این کتاب، آثار مستندی که از صحبت‌های شهید بلورچی تهیه شده بود را هم مرور کردم.

قاضی درباره ویژگی‌های کتاب «تنهای تنها» گفت: یک صفحه از این کتاب متن خاطره و در صفحه مقابل آن تصویر کار شده است، «تنهای تنها» در بیش از 230 صفحه و در قطع رقعی منتشر می‌شود.

وی انتخاب نام «تنهای تنها» را برگرفته از شخصیت شهید بلورچی دانست و افزود: وی از نظر عرفانی به درجه‌ای از تعالی رسیده بود که اطرافیانش نمی‌توانستند او را به خوبی درک کنند و برای بیشتر دوستانش، شخصیت او عجیب جلوه می‌کرد.

به گفته قاضی، زندگی شهید بلورچی و مادرش فراز و فرود‌های زیادی داشت. مادر شهید، از خانواده بهایی بود که با امتناع از ازدواج زودهنگام، مجبور به فرار می‌شود. او پس از مدتی به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف می‌شود. ماجراهای زندگی او و فرزند شهیدش، می‌تواند دستمایه خلق رمان‌ جذابی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس