کد خبر 524029
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ما بسیار تیم خوبی است و اکثر کارشناسان بعد از بازی با قطر از تیم ایران تعریف می‌کردند و ما باید دید منفی نسبت به این تیم را دور کنیم.

به گزارش مشرق، مرتضی محصص در خصوص سطح مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک ریو اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار خوب بوده است و پیشرفت را در تیم‌های آسیایی مشاهده کرد. قطر چندین و چند سال روی تیم خود کار کرده است و عربستان به همراه کره‌جنوبی، کره شمالی و ژاپن تیم‌های بسیار خوبی نشان دادند. ایران و استرالیا نیز با وجود شکست در این مسابقات تیم‌های خوبی هستند.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شکست تیم ملی مقابل قطر گفت: نکته مثبت در دیدار تیم ملی با قطر ارائه بازی با برنامه از سوی تیم امید بود و ما نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم. از ابتدای بازی حریف را تحت پرس قرار دادیم  و حفظ توپ کردیم. تیم ایران تا قبل از دریافت گل تیم برتر زمین بود و قطر چشم به ضد حملات داشت. تعداد زیادی از بازیکنان قطر در لیگ‌های اروپا بازی می‌کنند و حتی اگر اشتباه نکنم آنها چند باشگاه را در بلژیک و آلمان خریداری کرده و بازیکنانی از این کشور در این تیم‌ها بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: قطر تیم خیلی خوبی دارد و به احتمال زیاد روی این تیم برای جام‌جهانی قطر سرمایه‌گذاری می‌کنند. مربی این تیم سابقه مربیگری در آکادمی بارسلونا را دارد و تجربه بسیار خوبی برای مربیگری در این رده سنی دارد. ما باختیم در صورتی که توانایی کسب مساوی را داشتیم و اگر بازی دقایق بیشتری طول می‌کشید با توجه به فشاری که می‌آوردیم به گل تساوی نیز دست پیدا می‌کردیم. ما در این دیدار فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و در مواردی دچار بدشانس نیز شدیم.

محصص خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم در مواردی باخت در مسابقات ابتدایی به تیم‌ها کمک می‌کند در مراحل بعدی بهتر کار کنند. شاید برد به اندازه این شکست به ما کمک نمی‌کرد. ما در دیدار مقابل سوریه نیز که به برتری رسیدیم نقاط ضعف و قوتی داشتیم و من تعجب می‌کنم چرا تجزیه و تحلیل‌ها در زمانی پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتد و این مسئله فقط مختص فوتبال نیست. عده‌ای منتظر شکست هستند اما ای کاش راهکار هم ارائه می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر انتقادات کمکی به تیم امید نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمان انتقاد کردن و صحبت در خصوص نقاط ضعف‌ها نیست. من به بازیکنان تیم امید افتخار می‌کنم چرا که بچه‌ها در مقابل قطر هر چه در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و هیچ کم‌کاری را شاهد نبودیم. این مسابقات به صورت تورنمنت است و استرالیا نیز در این تورنمنت شکست می‌خورد و نباید با یک شکست همه‌چیز را زیر سوال ببریم.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: با این شکست‌ها نباید فوتبال ایران و استرالیا زیر سوال ببریم. ما باید نقاط ضعف را شناسایی و برای بازی بعدی برنامه ریزی کنیم بدون آنکه بخواهیم نقاط ضعف را بزرگ کنیم و خدایی نکرده بی احترامی به کادرفنی و بازیکنان بکنیم. من به اعضای تیم امید سر زدم و نظم و انضباطی که در اردوی این تیم وجود دارد را در طول این 40 سال در کمترین دوره‌ای مشاهده کرده بودم. بازی با چین برای ما کلیدی است و من مطمئنم بازی خوبی ارائه خواهیم کرد هر چند که نباید این تیم را دستکم بگیریم. من احساس می‌کنم با شکست چین در مرحله بعد با ژاپن دیدار خواهیم کرد.

محصص در خصوص اینکه تیم ایران توانایی شکست ژاپن را خواهد داشت، گفت: چرا نباید این توان را داشته باشیم؟ اصلا نباید نا امید باشیم. بازی‌ها در این دوره خیلی نزدیک است و تعادل قدیم دیگر برقرار نیست. ما دیگر نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در دیدارها چه اتفاقی خواهد افتاد. در این دوره من مشاهده کردم اکثر تیم‌ها آمادگی روانی برای انجام بازی‌‌ها را دارند.

وی ادامه داد: تیم ما بسیار تیم خوبی است و اکثر کارشناسان بعد از بازی با قطر از تیم ایران تعریف می‌کردند و ما باید دید منفی نسبت به این تیم را دور کنیم. ما حتی اگر در این مسابقات قهرمان هم شدیم باید بعد از مسابقات نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کنیم تا در المپیک عملکرد بهتری را به نمایش بگذاریم و فقط با انتقاد کردن به هیچ جا نمی‌رسیم.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شانس صعود ایران به المپیک گفت: کار بسیار سخت است و پاسخ دادن به این سوال سخت‌تر خواهد بود. تمام 16 تیمی که در این مسابقات شرکت کردند به دنبال حضور در المپیک هستند. کره‌شمالی برای حضور در این مسابقات بیش از 500 هوادار را با خرج دولت به این مسابقات اعزام کرده است تا در طول مسابقات این تیم کمبود تماشاگر نداشته باشد. فوتبال در حال حاضر فرق کرده است و صعود به المپیک بستگی به استفاده کردن از فرصت‌ها دارد . فوتبال بازی درصدها شده است و اگر فرصت خوبی را در این مسابقات از دست بدهید شاید امکان تکرار آن برای شما پیش نیاید.

محصص با تاکید بر دیدار با کی‌روش در قطر عنوان کرد: من با کی‌روش در قطر دیدار کوتاهی داشتم اما فرصت زیادی برای صحبت کردن در خصوص تیم امید نداشتیم. من مطمئنم کی‌روش هم مثل بقیه ما امیدوار است تیم ما در این مسابقات نتیجه بگیرد و بازیکنان ما هم عملکرد خوبی داشته باشند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس