رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: هیات نظارت بر انتخابات در این استان صلاحیت 517 نفر از داوطلبان نامزدی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تائید کرد.

به گزارش مشرق، محسن صادقی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: 854 نفر در خراسان رضوی به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ثبت نام شده بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد در مجموع طی دو مرحله بررسی هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات 316 نفر رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشد که معادل 37 درصد کل داوطلبان ثبت نامی است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین تاکنون 21 نفر از داوطلبان انصراف داده اند.

وی افزود: در مرحله نخست بررسیها در هیاتهای اجرایی انتخابات خراسان رضوی از 854 داوطلب فقط صلاحیت 31 نفر معادل 3،5 درصد تایید نشد که از این تعداد 24 نفر شکایت خود را نسبت به نتیجه بررسیها به هیات نظارت استان اعلام کردند اما صلاحیت تمامی این افراد دوباره تایید نشد.
صادقی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز از کل 441 داوطلب ثبت نامی، طی دو مرحله بررسی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات 264 نفر تائید صلاحیت شدند، صلاحیت 109 نفر احراز نشد، 58 نفر رد صلاحیت شدند و 10 نفر نیز انصراف داده اند.

وی گفت: در حوزه نیشابور و فیروزه نیز از 51 داوطلب صلاحیت 21 نفر تایید نشد و دو نفر نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای نیز هفت نفر رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز تایید نشد و چهار نفر هم از ادامه داوطلبی در این دوره انتخابات منصرف شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان درگز هم از 30 داوطلب11 نفر رد صلاحیت شده و یک نفر انصراف داده است.

صادقی گفت: در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان نیز از 20 داوطلب فقط چهار نفر رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشده است.

وی تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه کاشمر، خلیلآباد بردسکن را نیز از 23 نفر داوطلب 13 نفر اعلام و بیان کرد: 10 نفر در این حوزه رد صلاحیت شده اند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه انتخابیه تایباد و تربت جام هم از مجموع 56 داوطلب 23 نفر و در حوزه تربت حیدریه و مه ولات نیز از مجموع 50 داوطلب 19 نفر تایید صلاحیت نشده اند و دو نفر از این حوزه انصراف دادند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج هم از 34 داوطلب ثبت نامی صلاحیت 10 نفر و در فریمان از 45 داوطلب 13 نفر تایید صلاحیت نشدند.

صادقی گفت: در حوزه شهرستان خواف نیز 13 نفر از مجموع 36 داوطلب و در چناران و بینالود 18 نفر از مجموع 34 داوطلب رد صلاحیت شده اند.

وی افزود: بر این اساس 517 داوطلب برای رقابت در کسب 18 کرسی نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی باقی مانده اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: هنوز دو فرصت دیگر برای بررسی صلاحیت و شکایات معترضان به نتیجه بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان باقی است.

وی از همه داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشده و یا رد شده است خواست با توجه به ظرفیتهای قانونی از امروز تا روز سه شنبه 29 دی ماه به مدت سه روز اعتراض خود را به دبیرخانه هیات نظارت استان مستقر در استانداری خراسان رضوی و یا در تهران مستقر در ورزشگاه تختی ارائه کنند.

صادقی گفت: شورای نگهبان ظرف 20 روز از تاریخ 27 دی ماه جاری تا 16 بهمن ماه آتی به شکایات داوطلبان رسیدگی می کند لذا افرادی که در این مرحله دوباره رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشده می توانند در تجدیدنظر شورای نگهبان شکایت خود را طرح نمایند.

وی افزود: داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیتشان مورد رسیدگی و دقت کافی قرار نگرفته، با تمکین به قانون و رعایت ضوابط شکایات خود را به هیات نظارت استان و یا شورای نگهبان در تهران ارائه کنند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.

شش میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.

همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح 43 بخش و 28 شهرستان هیاتهای سه نفره نظارت دارد.

خراسان رضوی شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد چهار میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.

این استان 130 هزار و 884 رای اولی دختر و 137 هزار و 321 رای اولی پسر دارد.

برای خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس