کد خبر 523786
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

عضو هیأت فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط فوتبال ایران پس از توافقات هسته‌ای توضیحاتی را عنوان کرد.

به گزارش مشرق، شهاب‌‌الدین عزیزی‌خادم اظهار داشت: پس از توافقات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها فوتبال ایران را از دو منظر می‌توان مدنظر قرار داد. اول اینکه تیم ملی ایران در رده‌بندی آسیا در جایگاه نخست قرار دارد و دوم بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و میزان هواداران فوتبال در ایران است.

وی ادامه داد: پس از توافقات هسته‌ای و پسابرجام در حال حاضر فضایی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایجاد شده که این اتفاق میمون و مبارک می‌تواند حداکثر استفاده را نیز برای ورزش و به خصوص فوتبال داشته باشند.

عزیزی‌خادم گفت:‌ بر همین اساس و یکی از مباحثی که در این خصوص وجود دارد می‌توان به بحث امکان ارتباطات بازرگانی در فوتبال اشاره کرد. یعنی اینکه در زمینه ورزش و به خصوص فوتبال می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که اسپانسرهای داخلی به سمت آن سوق پیدا کند تا فضا به سمت یک تحول مثبت برود.

وی تاکید کرد: صحبت من بدان معناست که برای تمام شرکت‌ها و کمپانی‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند سازوکاری برای آنها تعبیه کنیم تا چنین تحول شگرفی در فوتبال به وجود بیاید. در تمام دنیا به فوتبال یک نگاه تجاری می‌شود و پایه‌های اصلی همین نگاه تجاری است. ما نیز باید این نگاه را رصد کرده و سازوکار مقدماتی آن را ارزیابی و شناسایی کرده تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب، فرصت‌های اقتصادی را در حوزه فوتبال شکار کنیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در سال‌های اخیر یکی از ناکارآمدترین حوزه‌هایی که در فوتبال وجود داشته، حوزه اقتصادی بوده است اما الان باید بتوانیم از فضایی که ایجاد شده است نهایت استفاده را ببریم و ضمن به روز کردن اطلاعاتی در این زمینه داریم، فرصت‌های اقتصادی را شکار کرده و بتوانیم منابع جدید را برای منافع فوتبال تعریف کنیم که این یک نگاه متوازن خواهد بود.

وی افزود: همچنین می‌توانیم تعاملات‌مان را از طریق دیپلماسی فوتبال در حوزه گرفتن کرسی‌های بین‌المللی و قاره‌ای افزایش دهیم.در واقع حالا که دستگاه دیپلماسی ایران موفق شده است امروز تحریم‌ها را در هم بشکند باید فوتبال نیز از این فضا استفاده کرده و با یک دیپلماسی مناسب بتواند به سمت تعاملات جهانی حرکت کنند.

عزیزی‌خادم گفت: بحث دیگر در این زمینه به موضوع دانش و تکنولوژی در فوتبال برمی‌گردد که در این حوزه نیز نیازمند به روز رسانی هستیم. در واقع باید منابع جدید در حوزه اطلاعاتی و دانش‌افزایی و دانش‌بنیان‌ کردن در فوتبال را به نحو مناسب انجام دهیم تا فقط قائل به آوردن مربی و بازیکن نباشیم. این در حالی است که اگر بتوانیم دانش فوتبال را به کشور آورده و آن را بومی کنیم می‌توانیم از این پس خودمان مربی و بازیکن تولید کنیم تا در این زمینه کمک‌های لازم انجام شود.

عضو هیأت فدراسیون فوتبال ادامه داد: همچنین در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توان با شناسایی تورنمنت‌های مختلف و حضور در آنها موانعی که تا الان ایجاد شده بود را از سر راه برداشت و از این لحاظ نیز فوتبال را تقویت کرد. در واقع معتقدم باید از فوتبال استفاده کنیم تا در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی موفق باشیم.

وی تصریح کرد: فوتبال یک ظرفیت قوی برای دیپلماسی عمومی دارد و نیازمند یک هماهنگی قوی با دستگاه دیپلماسی کشور است تا بتوانیم این رشته ورزشی را قوی‌تر کنیم. تا الان هیچ گاه نتوانسته‌ایم یک نشست توجیهی با نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برگزار کنیم و این در حالی است که همه دنیا از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی خود استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را به همراه داشته باشد.

عزیزی‌خادم گفت: به طور مثال چندی پیش رئیس فدراسیون استرالیا از باشگاه پرسپولیس و ظرفیت‌هایی که این تیم دارد، ابراز تعجب کرده و این نشان می‌دهد که چه پتانسیل بزرگی برای فوتبال ایران در خارج از کشور وجود دارد. پس چه اشکالی دارد فدراسیون فوتبال هم با این نهادهای مختلف به طور سالیانه نشست‌هایی برگزار کنند تا فوتبال ایران بتواند از تمام ظرفیت‌هایش در تمام دنیا استفاده کند. هر چند که متاسفانه ما هیچ گاه نتوانسته‌ایم از این فضا استفاده خوبی را بکنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس