کد خبر 523729
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

یک منبع امنیتی عراقی در استان صلاح الدین از درهم شکسته شدن حمله داعش به تکریت و بمباران کاروان خودرویی آنها در غرب این شهر خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، این منبع امنیتی اعلام کرد که جنگنده‌ها چهار خودروی بمب گذاری شده‌ را در 10 کیلومتر غرب تکریت و یک کاروان متشکل از 20 خودرو را در غرب پایگاه اسپایکر بمباران کردند و تجمع نیروهای داعش را که برای حمله به شهر تکریت آماده می‌شدند، هدف قرار دادند.

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی در عملیات بغداد به پیشروی خود برای آزادسازی مناطق جنوب فلوجه ادامه دادند و در منطقه ثرثار و مناطق اطراف آن جان 23 داعشی را گرفتند و سه خودروی بمب گذاری شده و دو خودروی داعش و برخی تجهیزات و مقرهای داعش را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، علی داوود، رئیس شورای شهرستان خالدیه در مصاحبه با سومریه نیوز گفت که نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع و پلیس الانبار امروز عملیات گسترد‌ه‌ای را در منطقه حصیبه از توابع شهرستان خالدیه برای آزادسازی کامل آن از دست داعش اجرا کردند و به نحو خوبی در این منطقه به پیشروی دست یافتند، اما مساله‌ای که مانع آنها می‌شود، بمب‌های کارگذاشته شده و خانواده‌هایی است که در برخی از خانه‌ها هستند و نیروهای امنیتی برای تخلیه آنها تلاش می‌کنند.

در همین حال، هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر عراق اعلام کرد که داعش تلفات سنگینی در حملات به مناطق شمال شرق تکریت داده است.

وی که از رهبران بسیج مردمی عراق است، در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد حمله‌ای که به منطقه تل کصیبه در شرق تکریت در هفته شد، به شکست بزرگی برای داعش تبدیل شد.

عامری خاطرنشان کرد: آمادگی‌های ما کافی نبود و ایست‌های نظارتی ما پیش پا افتاده بود و دشمن توانست به آنها نفوذ کند، اما نیروهای مسلح ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی و پلیس مردمی در این منطقه توانستند با حمله برخورد کرده و نیروهای مهاجم را به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر، حسین قائیدی، مسئول دفتر ربوده شدگان ایزدی امروز از شناسایی 22 گورستان دسته جمعی از زمان آزادسازی مناطق ایزدی نشین در سنجار خبر داد و عنوان داشت که در این گورستان‌ها جسدهای قربانیان ایزدی وجود دارد که در دست داعش اسیر شده بودند.

قائیدی افزود، آخرین گورستانی که پیدا شد، در منطقه زلیله در شرق این شهرستان بود که در آن جسد 40 تن از جمله کودکان و زنان وجود دارد.".

وی تصریح کرد: دولت کردستان تلاش می‌کند تا با طرف‌های بین المللی به مستند سازی این امر بپردازد که آنچه که ایزدی‌ها به دلیل حملات داعش در آماج آن واقع شدند، کشتار دسته جمعی بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس