معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: هیات نظارت شورای نگهبان در مجموع 144 نفر از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این استان تائید صلاحیت کرد.

به گزارش مشرق، علی اصغر طهماسبی اظهار داشت: از میان 281 نامزد تائید صلاحیت شده توسط هیات اجرائی، با بررسی های انجام شده از سوی هیات نظارت 137 نفر رد صلاحیت شدند.

وی تعداد انصرافی ها را در استان گلستان 14 نفر اعلام و اضافه کرد: از ابتدای بررسی صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات 8 نفر انصراف خود را اعلام کردند و 6 نفر نیز قبل از آغاز بررسی های هیات های اجرایی انصراف داده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا 42 نفر، در حوزه انتخابیه رامیان، آزادشهر و بخش فندرسک 21 نفر، در حوزه انتخابیه گنبدکاووس 12 نفر، در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان 28 نفر، در حوزه انتخابیه علی آباد کتول و بخش کمالان 13 نفر و در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه نیز 21 نفر تائید صلاحیت نشدند.

طهماسبی گفت: در مجموع از میان 305 نامزد ثبت نام کرده برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان گلستان 14 انصراف داده و 147 نفر توسط هیات های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارای شش حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

دهمین دوره انتخابات خانه ملت و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس