کد خبر 523523
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه دو دوازدهم ارائه کند تا در فروردین و اردیبهشت سال آینده مشکل وجود نداشته باشد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی پس از دریافت لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور توسط دولت در صحن علنی گفت: گزارش آقای رئیس جمهور را شنیدیم و لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۵ را تقدیم کردند که ما این لوایح را به اداره قوانین می دهیم تا بعد از تکثیر کردن در اختیار نمایندگان قرار دهند.

وی افزود: نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی داده و کمیسیون های تخصصی نیز ۱۵ روز فرصت دارند نظر تخصصی را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند تا بررسی بودجه در فرصت دو هفته در کمیسیون تلفیقی انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی برنامه ششم با قدری تاخیر انجام خواهد شد، کمیسیون تلفیق موازی کار کمیسیون بودجه کارش را آغاز می کند اما کمیسیون تلفیق برای بررسی برنامه ششم توسعه سه هفته فرصت خواهد داشت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک احکام دائمی امشب گزارش خود را کامل کند تا در دستور کار مجلس قرار دهیم که حجم قابل توجه از لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۵ کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق تلاش می کنند امسال بررسی این دو لایحه انجام شود، تصریح کرد: در ماده ۱۸۸ آیین نامه داخلی مجلس با صراحت آمده که اگر تا تاریخ تعیین شده بودجه تسلیم مجلس نشود دولت موظف است چند دوازدهم ارائه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در مجلس تلاش می کنیم که کار انجام شود اما چون در آیین نامه به این مسئله تاکید شده دولت دو دوازدهم را ارائه کند تا کار دولت و دستگاه ها در فروردین و اردیبهشت سال آینده دچار مشکل نشود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • majid ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    لاریجانی واقعا همکاری خوبی با دولت داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس