ناسا پس از نشت کلاه فضایی یکی از فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز جمعه، به این راهپیمایی فضایی خاتمه داد.

توقف پیاده‌روی دو فضانورد به‌خاطر نشت آب در کلاه
 به گزارش مشرق، تیم پیک، اولین فضانورد بریتانیایی که در فضا پیاده‌روی کرد و تیم کوپرا فضانورد آمریکایی، زمانی که متوجه نشت کلاه فضایی کوپرا شدند، به پیاده‌روی خود در فضا خاتمه دادند.
 
رویس رنفرو، مدیر پرواز طی مصاحبه‌ای اظهار کرد: این فضانوردان در معرض خطر نبودند اما ناسا به دلیل رعایت جوانب احتیاط ، از ادامه این پیاده‌روی جلوگیری کرد.
 
پیک ۴۳ ساله سرگرد سابق ارتش، به عنوان بخشی از یک ماموریت شش ماهه برای آژانس فضایی اروپا در ماه دسامبر، به فضا اعزام شد و رکورد حضور اولین بریتانیایی در فضا را پس از هلن شارمن که با فضاپیمای شوروی به مدت هشت روز در سال ۱۹۹۱ به فضا سفر کرد، به نام خود ثبت کرد.ماموریت او سبب جلب توجه گسترده عموم در بریتانیا شد و شبکه‌های خبری به صورت زنده این راهپیمایی فضایی را پوشش دادند.
 
پس از گذشت حدود سه ساعت از راهپیمایی فضایی روز جمعه کوپرای ۵۲ ساله، وی گزارش داد که پد کلاهش مرطوب شده و مقادیری از آب به اندازه یک توپ در آن جمع شده است و همین امر سبب شد تا ناسا به این ماموریت پایان دهد.
 
ناسا پس از نشت لباس فضایی لوکا پارمیتانو فضانورد ایتالیایی طی یک راهپیمایی فضایی در جولای ۲۰۱۳ که نزدیک بود به غرق شدن وی منجر شود، قوانین پرواز خود را سختگیرانه تر کرد.
 
ناسا در نهایت به دنبال رفع این مشکل، کلاه را به پدهای جاذب و لوله های تنفسی مجهز کرد.
 
کوپرا و پیک یک تنظیم کننده ولتاژ آسیب دیده در سیستم قدرت ایستگاه را مدت کوتاهی پس از ترک هوابند ایستگاه در حدود ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ جایگزین کردند.
 
آنها قرار بود که بیش از شش ساعت را در خارج از ایستگاه فضایی بگذرانند.
 
بنا بر اعلام ناسا، ادامه این کار به آینده موکول خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس