کد خبر 523256
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

وزیر راه و شهرسازی از توافق با شرکت ایرباس فرانسه برای خرید ۱۱۴ هواپیما برای هما خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران از توافق با شرکت ایرباس فرانسه برای خرید 114 هواپیما برای هواپیمایی ایران‌ایر، هما، خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه مذاکرات برای خرید هواپیما به کجا رسید، با توجه به اینکه تحریم‌های در حال لغو شدن است؟ اظهار کرد: در چند ماه اخیر مذاکرات بسیاری را با شرکت‌های دست اول تأمین کننده هواپیما داشته‌ایم. در دو بخش بحث کرده‌ایم یکی اینکه ساختار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را بازسازی کنیم که در این زمینه درگام نخست برای 114 فروند هواپیما با ایرباس فرانسه توافق کرده‌ایم.

آخوندی تأکید کرد: بحث دیگر این است که تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی را نیز بازسازی کنیم. در این زمینه نیز به دنبال استفاده از لیزینگ هواپیما با شرکت‌هایی که هواپیما عرضه می‌کنند هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با بیمه‌های مطرح دنیا برای تأمین هواپیما جهت بازسازی شرکت‌های هواپیمایی مرتبط مذاکره کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • mohsen ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ای ول امیدوارم خبر خوب بیشر بشنویم
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ما که اینقدر هواپیما میخواهیم بهتره مذاکره کنیم که تولید مشترک کنیم
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    راه اعراب رو دارن میرن... تمام درامد کشور رو بدین همین کالاهای مصرفی رو بخرین.... عقل ندارین که بفهمین سرمایه گذاری در کشور یعنی چی...!!!
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    درحالی که امروز قطارهای سریع السیر در بسیاری از کشورهای پیشرفته مشکل حمل و نقل عمومی را برطرف کرده است و کم تلفات ترین وسیله نقلیه محسوب می شود و عامه مردم می توانند با هزینه پایین از آن استفاده کنند، چرا ما باید به سمت حمل ونقل گرانقیمت متکی به غرب حرکت کنیم که همیشه قشر خاصی از آن استفاده کرده و می کنند؟
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    چرا فرانسه؟؟؟
  • ناشناس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ١١٤ هواپيما در ازاي چه؟! اگر باز هم تحريم شديم فرانسه اولين نفري است كه خودش را كنار مي كشد مثل ماجراي پژو ٢٠٦ ، آنوقت قطعات چيني مي آوريد و مي گذاريد روي ايرباس ها؟! اگر با روس ها همكاري مي كرديد و سوپرجت ١٠٠ مي خريديد لا اقل خط توليد يكي از قسمت هاي هواپيما مانند بدنه را مي توانستيد به ايران بياوريد و علاوه بر اشتغال زايي جز كشورهاي توليد كننده ي قطعات هواپيما نيز مي شديم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس