وکیل شرکت نفتی اچ کی با بیان اینکه هیچ یک 17 بانک معرفی شده ازسوی بابک زنجانی مورد تایید بانک مرکزی نبوده است گفت: با توجه به اینکه زمان بعدی دادگاه 29 دی ماه است احتمال تاخیر وجود دارد.

به گزارش مشرق، غلامحسین صادقی قهاره وکیل شرکت نفتی اچ کی با بیان اینکه وکیل بابک زنجانی گفته بود که شرکت نفت تا کنون پاسخ تایید هر یک از 17 بانک معرفی شده از سوی موکلش را نداده است، اظهارکرد: علت این تاخیر تایید نشدن این بانک ها توسط بانک مرکزی بوده است.

وی اضافه کرد: این بانک های معرفی شده بیشتر موسسات اعتباری و مالی گمنامی هستند و در آن حد نیستند که بتوانند بدهی بابک زنجانی را پرداخت کنند.

به گفته وی این بانک ها از چندین کشور مختلف معرفی شده که بانک مرکزی اعتبار هیچ یک از آنها را تایید نکرد.

وکیل شرکت نفت با بیان اینکه نظرمان راجع به حسن نیت یا سونیت بابک زنجانی فعلا راستایی آزمایی است تصریح کرد: این موضوع عملا به تحریم مربوط می شود و بابک زنجانی پیشنهادی به بانک مرکزی ارایه کرده است که آن پیشنهاد مورد پذیرش ما بود.

صادقی قهاره پیشنهاد بابک زنجانی را پرداخت دو میلیارد یورو بدهی به شرکت نفت را در قالب دو حواله یک میلیارد یورویی عنوان کرد و ادامه داد: قاضی صلواتی نامه ای برای بانک مرکزی نوشت تا بانک مرکزی بانک مورد تاییدش را اعلام کند و سپس شرکت اچ کی که طلبکار است دستور پرداختی به بانک مالزی بابک زنجانی یعنی همان بانک اف آی آی بی صادر کرده و آن بانک نیز این بدهی را پرداخت کند.

وی افزود: بانک اف آی آی بی بدهی را به حساب بانک مورد تایید بانک مرکزی ریخته و آن بانک نیز پول ها را به حساب شرکت اچ کی واریز می کند.

صادقی قهاره خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی بابک زنجانی نیز مستلزم گذشت زمان و هم رفع تحریم است و از آنجا که فرصت یک ماهه بابک زنجانی رو به اتمام است و 29 دی ماه باید جلسه بعدی برگزار شود، وکیل بابک زنجانی نیزباید مجددا درخواست استمهال کند و در صورت موافقت دادگاه جلسه به تاخیر خواهد افتاد.

** درصورت لغو نشدن تحریم ها جلسه دیگری باید برگزار شود

وکیل شرکت نفتی اچ کیی گفت: اگر تحریم برداشته نشد جلسه دیگری باید برگزار شود.

صادقی قهاره در پاسخ به این سوال که چرا بانک مرکزی تاکنون نام بانک مورد تاییدش را به دادگاه معرفی نکرده است، گفت: قرارشد این موضوع بررسی و سپس نام بانک مورد تایید اعلام شود که البته بانک مورد تایید بانک مرکزی به صورت شفاهی به دادگاه اعلام شده است.

تاکنون بیست و چهار جلسه از رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد که غیر از یک جلسه، بقیه علنی بود.

قاضی صلواتی درپایان جلسه بیست و چهارم با موافقت یک ماهه از درخواست استمهال وکیل بابک زنجانی برای پرداخت بدهی، اعلام کرد جلسه بعدی بعد از این فرصت یک ماهه برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس