با اپلیکیشن جدید واقعیت افزوده، علاوه بر تجربه و استفاده، امکان ساخت واقعیت افزوده بدون نیاز به دانش برنامه نویسی برای کاربران فراهم شده است.

 به گزارش مشرق، سرویس واقعیت افزوده مدتی است که توسط برخی تولیدکنندگان محتوا عرضه شده و حتی در برخی رسانه‌ها نیز به صورت آزمایشی عرضه شد.
 
سرویس واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده است که عناصری را به دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. اطلاعات پیرامون کاربر توسط سنسورهای صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS دریافت و با تولیدات کامپیوتری پردازش می‌شوند و در نهایت به واقیعت فیزیکی اضافه می‌شوند.
 
تاکنون کاربران تلفن همراه می‌توانستند روی گوشی‌های هوشمند خود با داشتن اپلیکشین‌های متعدد و مخصوص به هر سرویس، سرویس واقعیت افزوده را برای هر خدمتی به صورت مجزا دریافت کنند.
 
اکنون با اپلیکیشن جدیدی به نام پندار پلاس به‌ آدرس pendar.plus کاربر تنها با دانلود یک اپلیکیشن به واقعیت افزوده‌های متعدد دسترسی خواهد داشت و علاوه بر این، بدون داشتن دانش برنامه نویسی، سرویس واقعیت افزوده  خلق کند.
 
این اپلیکیشن مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا است که به کاربر امکان تولید سرویس واقعیت افزوده و به‌کارگیری این فناوری برای محتواهای مختلف را می‌دهد.
 
کاربر از طریق این فناوری کاربر باید دوربین اپلیکیشن را روی تصاویر دارای نماد گرفته و دکمه اسکن را فشار دهد تا وارد دنیای واقعیت افزوده شود.
 
با امکان جدید این اپلیکیشن، کاربر می تواند با برنامه نویسی و تولید اپلیکیشن برای خود، واقعیت افزوده را روی هر سامانه دلخواه امتحان کند. از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن این است که افراد حقیقی یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، سرویس واقعیت افزوده را خلق و از آن استفاده کنند.
 
با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده تقریبا هر جسمی در دنیای واقعی می‌تواند محتوای واقعیت افزوده به خود بگیرد. به این ترتیب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به محصولات خود از کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور، بیلبورد، بسته بندی محصولات و غیره، محتوای واقعیت افزوده اضافه کند.
 
این برنامه برای کاربران سیستم‌عامل اندروید در آدرس و برای کاربران سیستم‌عامل IOS در آدرس فروشگاه‌های برنامه اپل در دسترس است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس