روزنامه الدیار لبنان به بررسی پاسخ مودبانه وزیر امور خارجه ایران به گستاخی وزیر خارجه امارات متحده عربی پرداخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه الدیار چاپ بیروت در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: "عبدالله بن زاید،" وزیر امور خارجه شیخ نشین امارات متحده عربی، در واکنش به مقاله "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، به ایشان بی ادبی کرد که این رفتار وی با پاسخ مودبانه وزیر امور خارجه ایران به تازه به دوران رسیده های سیاست و دیپلماسی مواجه شد.

به گزارش «سی ان ان»، عبد الله بن زاید که به همراه پدر و برادرش از 44 سال پیش تاکنون بر امارات حکومت می کنند در مطلبی تمسخر آمیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «وقتی مقاله وزیر امور خارجه ایران در روزنامه نیویورک تایمز را خواندم فکر کردم نویسنده آن وزیر خارجه یکی از کشورهای اسکاندیناوی است.»

وزیر امور خارجه ایران نیز در توئیتر خود در پاسخ به این گستاخی بن زاید «نوجوان» نوشت: «دیپلماسی عرصه با تجربه هاست نه متکبران تازه‌ به دوران رسیده!»

گفتنی است بن زاید قبلا نیز در مطلبی توهین آمیز علیه جمهوری اسلامی گفته بود: «در عربستان از جرثقیل برای نجات حیوان استفاده می شود، در ایران برای اعدام انسان!»

یادآور می شود عربستان سعودی (در دوم ژانویه جاری) از اعدام 47 مخالف در یک روز خبر داد. این در حالی است که احکام اعدام در عربستان با استفاده از شمشیر و به دست جلادانی که ماموریتشان گردن زدن است اجرا می شود.

ظریف در مقاله اش نوشته بود: «جهان به زودی اجرای توافق تاریخی هسته‌ای را میان ایران و گروه 1+5 برای حل و فصل یک بحران ساختگی هسته ای جشن می گیرد. همه طرف ها امیدوارند و باور دارند که توافق هسته ای به ما کمک خواهد کرد بر مقابله با چالش های جدی از جمله افراط گرایی تمرکز کنیم و پایه های ثبات را در منطقه و جهان محکم کنیم.»

وی در ادامه افزوده است: «رئیس جمهور روحانی، بارها تاکید کرده است که اولویت اصلی در سیاست خارجی ایران، دوستی با کشورهای همسایه و تحکیم صلح و ثبات در منطقه و همکاری جهانی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم است ایشان در سپتامبر سال 2013 پیش نویس قطعنامه ای را برای ایجاد جهان خالی از خشونت و افراط گرایی ارائه کرد که در سازمان ملل متحد با اجماع تصویب شد و بدین وسیله امیدها به مبارزه با تروریسم را احیاء کرد.»

ظریف در ادامه این مقاله افزوده است: «متاسفانه برخی کشورها می کوشند از تعامل سازنده جلوگیری نمایند. بلافاصله بعد از امضای توافق موقت هسته ای در آذرماه 2013، عربستان سعودی که از فروریختن دیوار ایران هراسی به وحشت افتاده بود، تمامی امکانات خود را برای به شکست کشاندن این توافق بسیج کرد. امروز، شواهدی در دست است که برخی افراد در ریاض، نه تنها به تلاش هایشان برای جلوگیری از عادی شدن شرایط ادامه می دهند، بلکه مصمم هستند که کل منطقه را به سوی تقابل بکشانند.»

یادآور می شود، امارات عربی متحده، یکی از اعضای ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه ملت یمن است که از 10 ماه پیش تاکنون به این کشور تجاوز کرده است و تاکنون حدود 22 هزار یمنی براثر این تجاوزات قربانی شده اند. این ائتلاف متجاوز در حملات خود به ملت یمن از سلاح های ممنوعه در عرصه بین المللی استفاده می کنند. علاوه بر آن، گزارش های بین المللی حاکی از ارتباط امارات با گروه های تروریستی از پاکستان و افغانستان گرفته تا لیبی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بابا آقای ظریف شورشو در آوردی تا کی می خوای مودب باشی!بسه دیگه به مردم توهین میشه خنده-تجاوز تو فرودگاه جده خنده-460کشته تو منا خنده-تحریمای بعد برجام که تابلوعه نغض شده خنده دیگه بسه بابا تحقیر شدیم
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ماها چرا سالانه نزدیك به 6 میلیارد دلار از امارات بی پدر واردات داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس