کد خبر 523060
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

وزیر خارجه ایران اعلام کرد که زمان رها کردن دنیا از شر افراط‌گرایی فرا رسیده و ایران آماده اتحاد در این مسیر است.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: روز اجرا، زمان آن است که همگی - به‌ویژه ملت مسلمان- دستها را به یکدیگر داده و دنیا را از شر افراط‌گرایی رها کنند. ایران آماده است.

محمد جواد ‏ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت که امروز با ارایه گزارش مدیر کل اژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

ظریف درباره برنامه های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل  آژانس, اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه گروه 1+5 از جمله آقای کری خواهیم داشت‎. این ملاقاتها برای  اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است که نه تنها همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت, و همه قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد و رسما لغو می‌شود، بلکه همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به خاطر موضوع هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده, انشالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است.

وی تاکید کرد: این روز بسیار خوبی برای هم منطقه است, چرا که منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می‌توانست برای این منطقه نگرانی ایجاد کند، رها شده است. این روز ثابت می‌کند که ما می‌توانیم مشکلات مهم دنیا را از طریق دیپلماسی حل کنیم. معضلات از طریق گفتگو حل می‌شود نه از طریق تهدید فشار و تحریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • shadman ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ظریف جان جوجه رو آخر پاییز می شمارن این راه رو که رفتیم شما هم زحمت خودتونو کشیدین ولی میشد بدون رفتن هم به جای اول رسید که در آینده ی نزدیک خواهیم دید.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    جناب اقای ظریف لطفا این را هم بفرمائید طبق قاعده عقلی الاهم ا بتدا باید به ریشه های افراطگری و خشونت و تروریسم یعنی رژیم ایالت متحده امریکا و اسرائیل غاصب و رژیم تکفیری وتروریستی ال سعودپرداخت . اگر این ریشه های فاسد در منطقه خشکانده شوند و امریکا دست از تجاوز و حضور در منطقه اسلامی ما بردارد و از تروریستها و افراطگرایان حمایت نکند تروریسم و افراطگرایی از میان خواهد رفت . برادر ظریف حتما توجه فرمایند که تعریف افراطگرایی و تعیین مصادیق ان از طرف ژنرالهای سیاسی امریکاییهانباشد . در حالیکه رژیم جنایتکار ال سعود در یمن و سوریه و عراق به اتش افروزی و قتل عام مردم و ویرانگری مشغول است رژیم امریکا و انگلیس دائما به انها سلاحهای پیشرفته ومدرن ارسال میکنندو تروریستها را حمایت میکنند . مسئولین امریکایی بارها اعتراف کرده اند که ما امریکائیها داعش را به وجود اورده ایم و در حال حاضر غربیها از جمله فرانسویها از گروه منحوس و تروریستی منافقین حمایت می کنند . جناب ظریف لطفا به نمایندگی ملت بزرگ و تروریست ستیز ایران که خودش زخم خورده تروریستهای تحت حمایت امریکا و فرانسه است این موارد را تذکر بدهید البته نه با لبخند بلکه با صلابت و وقار اسلامی ایرانی . موفق باشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس