مردم شهرستان ورامین در آستانه سفر رئیس‌جمهور از مشکلات و دغدغه‌های خود می‌گویند، مشکلاتی که به رغم وعده‌های گوناگون به ایستگاه نهایی نرسیده است.

به گزارش مشرق، شهرستان ورامین در جنوب استان تهران یکی از مناطق مهم و تأثیرگذار در این استان محسوب می‌شود که همواره نام و آوازه‌اش در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به نیکی بر صفحات تاریخ انقلاب نقش بسته است.

مردم شهرستان ورامین به فرموده امام راحل حق ویژه‌ای بر گردن انقلاب دارند و به فرموده مقام معظم رهبری، شهدای ورامین همچون ستارگان درخشان در آسمان ایران اسلامی می‌درخشند.

شهرستانی که نیازمند توجه جدی است

شهرستان ورامین به دلیل نقش‌آفرینی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، مورد غضب رژیم پهلوی قرار داشت و به همین خاطر تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران از نخستین امکانات نیز محروم شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز خدمات زیادی به مردم شهرستان ورامین ارائه شد اما به عقیده کارشناسان و فعالان سیاسی و اجتماعی، حق مردم این منطقه ادا نشده است.

امروز شهرستان ورامین علیرغم سابقه دیرینه تاریخی و مذهبی و برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و پتانسیل‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با محرومیت‌های عدیده‌ای روبرو است.

مطالباتی که علیرغم وعده‌های متعدد به سرانجام نرسیده است

رییس‌جمهور در قالب چهارمین مرحله سفر به شهرستان‌های استان تهران، قرار است به شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت سفرکرده و در جمع مردم این مناطق سخنرانی کند.

در آستانه سفر رییس‌جمهور به دیار ۱۵ خرداد، مردم شهرستان ورامین انتظارات مختلفی از رییس دولت یازدهم دارند و امیدوارند که این سفر برکات و دستاوردهای فراوانی را برای رشد و توسعه منطقه داشته و قفل مشکلات چندین ساله مردم باز شود.

تعیین تکلیف پروژه متروی شهرستان ورامین، تشکیل صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با محوریت ورامین، تشکیل استان خرداد، ایجاد اشتغال، توجه به کارخانه‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی، ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی و ایجاد شهرک‌های صنعتی ازجمله انتظارات و خواسته‌های مردم از رییس‌جمهور است.

مردم منتظر تعیین تکلیف پروژه متروی ورامین هستند

مجتبی تاجیک یکی از شهروندان ورامینی، توسعه راه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل ریلی را از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان ورامین دانست و اظهار داشت: روزانه هزاران سفر از ورامین به تهران انجام می‌شود و مردم مجبور هستند برای انجام امور اداری، تحصیلی و درمانی خود در پایتخت حاضر شوند.

وی افزود: هم‌اکنون وضعیت توسعه راه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل ریلی در ورامین مطلوب نیست، درحالی‌که برخی مناطق اطراف تهران از وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت به ورامین برخوردار هستند.

تاجیک ادامه داد: طی سال‌های اخیر، راه‌اندازی پروژه متروی ورامین یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جدی مردم این منطقه بوده است اما علیرغم مصوبه دولت و وعده‌های گوناگون داده‌شده، این پروژه به سرانجام نرسیده است.

وی اضافه کرد: مردم ورامین هنوز نمی‌دانند که این پروژه مترو بوده یا قطار شهری است و ماهیت آن برای اکثر قریب به‌اتفاق مردم ناشناخته است.

تاجیک عنوان کرد: مردم ورامین امیدوارند تا در سفر رییس‌جمهور علاوه بر تصویب توسعه راه‌های ارتباطی، دستورات لازم برای تسریع در اجرای پروژه متروی ورامین داده شود.

جوانان جویای کار فراوانی در ورامین حضور دارند

علی خالصی یکی دیگر از شهروندان ورامین با اشاره به جمعیت بالای جوانان در این منطقه اظهار داشت: جوانان ورامینی که بسیاری از آنان تحصیل‌کرده و دارای مدرک دانشگاهی هستند، از داشتن شغل مناسب محروم می‌باشند.

وی افزود: بارهای مسئولان از ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان ورامین سخن گفته‌اند اما هنوز این پتانسیل‌ها برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری به کار گرفته نشده است.

خالصی ادامه داد: جوانان جویای کار فراوانی در ورامین حضور دارند اما زمینه مناسب برای حضور در مشاغل مختلف وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید یکی از دستور کارهای مهم سفر رییس‌جمهور به شهرستان ورامین، توسعه اشتغال و فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور جوانان ورامینی در مشاغل مختلف باشد که امیدوارم این مهم تحقق یابد.

منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند زمینه رشد و توسعه ورامین را فراهم کند

سید صالح احمدی یکی دیگر از شهروندان ورامینی اظهار داشت: در دولت گذشته، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ورامین مورد تصویب قرار گرفت و این امر موجی از خوشحالی را در میان مردم ورامین ایجاد کرد.

وی افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ورامین علاوه بر ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری، زمینه رشد و توسعه اقتصادی شهرستان و حضور فعالان اقتصادی را در منطقه فراهم می‌کند اما متأسفانه هنوز اقدام عملی برای تحقق آن مشاهده نمی‌شود.

احمدی ادامه داد: مردم انتظار دارند که وعده‌های داده‌شده از سوی مسئولان عملیاتی شود اما امروز شاهد عدم اجرای برخی مصوبات دولت نظیر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ورامین هستیم.

مردم استان تهران از داشتن شبکه استانی مستقل محروم هستند

فاطمه امینی یکی دیگر از شهروندان ورامینی با اشاره به محروم بودن استان تهران از داشتن شبکه استانی مستقل اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت چند میلیون نفری از داشتن شبکه استانی مستقل محروم است.

وی افزود: در دولت قبل راه‌اندازی شبکه استانی ویژه شهرستان‌های استان تهران با مرکزیت شهرستان ورامین مورد تصویب قرار گرفت اما این وعده نیز مانند برخی وعده‌های دیگر به فراموشی سپرده شد.

امینی ادامه داد: مردم شهرستان ورامین همچنان منتظر تحقق وعده راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکزیت شهرستان ورامین هستند و امیدواریم در جریان سفر رییس‌جمهور، این مطالبه به‌حق مردم جامه عمل پیدا کند.

تشکیل استان خرداد برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم مطرح‌شده است

فاطمه احمدی یکی دیگر از شهروندان ورامینی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، تشکیل استان جدید در جنوب شرق استان تهران ازجمله مطالبات مردم این مناطق بوده است.

وی افزود: بر اساس پیشنهادی که از سوی برخی مسئولان و فعالان سیاسی مطرح‌شده، استانی جدید شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بانام استان خرداد تشکیل‌می‌شود تا خدمات مطلوب‌تری به مردم این مناطق داده شود.

احمدی ادامه داد: راه‌اندازی استان خرداد با مرکزیت ورامین می‌تواند محرومیت‌ها و مشکلات موجود در این منطقه را تا حدود زیادی مرتفع کند و امیدواریم مسئولان دولت یازدهم این هدیه را به مردم دیار ۱۵ خرداد بدهند.

به هر ترتیب مردم شهرستان ورامین منتظر هستند تا ببینند که حضور رییس‌جمهور و اعضای دولت در شهرستان ورامین چه برکات و دستاوردهایی را به همراه داشته و کدام یکی از مشکلات و دغدغه‌های مردم دیار ۱۵ خرداد مرتفع خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس