عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رسیدن به مکانیزم منطقی در اقتصاد از شفافیت اقتصادی ناشی می‌شود گفت: متأسفانه دولت برنامه ای برای خروج از رکود ندارد.

 به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره گرانی‌های اخیر گفت: رسیدن به مکانیزم منطقی در اقتصاد از شفافیت اقتصادی ناشی می‌شود، که بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت واقعی باید محقق شود. فلسفه تخصیص منابع در اقتصاد شفاف و کارآمد مهم است.

پورابراهیمی با اشاره اینکه دولت در حال حاضر سیاست کنترل قیمت را اعمال می‌‌کند و انحصار در بازار را به وجود می‌آورد گفت:در چنین شرایطی رسیدن به آزاد سازی قیمت‌ها غیر منطقی است. درحال حاضر سیاست نظارتی بر بحث قیمت‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب ضرورت دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بحث آزاد سازی قیمت‌ها تا زمانی که در قالب یک ساختار معین عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین کنند غیر منطقی است.در حال حاضر که دولت دخالت در قیمت گذاری می‌کند و انحصار کامل را در اختیار دارد، آزادسازی قیمت‌ها پیشنهاد غیر منطقی است.

وی بیان کرد: باید الزامات آزادسازی قیمت را داشته باشیم. متأسفانه دولت برنامه ای برای خروج از رکود ندارد. دولت قصد دارد به صورت همزمان سیاست‌های خروج از رکود و کنترل تورم را دنبال کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه کنترل تورم در شرایطی که رکود بر کشور حاکم است بی تأثیر است ادامه داد:اگر بیان می‌کنیم سیاست‌های ضد تورمی، یکی از آنها سیاست‌های بازار پول است. در سیاست‌های بازار پول اگر نقدینگی افزایش یابد، آثار تورمی بر اقتصاد دارد. به صورت همزمان نمی‌توان هم به سمت افزایش نقدینگی رفت و هم کاهش نرخ تورم. باید یکی از این برنامه‌ها برای مدت کوتاه در اولویت قرار گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس